Sociāla reklāma un tās ietekme uz cilvēkiem
Author
Vasiļjeva, Darina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Šīs darbs piedāvā informāciju un pētījumu par sociālo reklāmu un tās ietekmi uz cilvēkiem. Pētījuma mērķis ir noskaidrot cilvēku sajūtas un uztveri par sociālo reklāmu. Darbs sniedz informāciju par sociālo reklāmu, tās misiju, funkcijām un īsu vēsturi. Kritiskā diskursa analīze sniedz autores pētījumu par sociālo reklāmu, kas ir saistīta ar ģimenes vardarbību, ceļa drošību un ekoloģijas problēmām. Aptaujas analīze apraksta cilvēku viedokļus par sociālo reklāmu, kā arī viņu izjūtas un emocijas aplūkojot konkrētus sociālās reklāmas piemērus. The current paper presents the information and the research on public service announcements and their influence on people. The purpose of the research is to identify the feelings and perceptions people have about public service announcements. The paper provides information about public service announcements, their mission, functions and brief history. Critical discourse analysis provides the authors research about public service announcements related to Family abuse, Safety on the road and Ecological issues. The analysis of the survey describes the opinions that people have about public service announcements as well as their feelings and emotions from looking at concrete public service announcements.