• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sociāla reklāma un tās ietekme uz cilvēkiem

Thumbnail
View/Open
306-53885-Vasiljeva_Darina_dv11051.pdf (3.048Mb)
Author
Vasiļjeva, Darina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Šīs darbs piedāvā informāciju un pētījumu par sociālo reklāmu un tās ietekmi uz cilvēkiem. Pētījuma mērķis ir noskaidrot cilvēku sajūtas un uztveri par sociālo reklāmu. Darbs sniedz informāciju par sociālo reklāmu, tās misiju, funkcijām un īsu vēsturi. Kritiskā diskursa analīze sniedz autores pētījumu par sociālo reklāmu, kas ir saistīta ar ģimenes vardarbību, ceļa drošību un ekoloģijas problēmām. Aptaujas analīze apraksta cilvēku viedokļus par sociālo reklāmu, kā arī viņu izjūtas un emocijas aplūkojot konkrētus sociālās reklāmas piemērus.
 
The current paper presents the information and the research on public service announcements and their influence on people. The purpose of the research is to identify the feelings and perceptions people have about public service announcements. The paper provides information about public service announcements, their mission, functions and brief history. Critical discourse analysis provides the authors research about public service announcements related to Family abuse, Safety on the road and Ecological issues. The analysis of the survey describes the opinions that people have about public service announcements as well as their feelings and emotions from looking at concrete public service announcements.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/33590
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV