Krustvārdu mīklas lingvodidaktiskais potenciāls.
Autor
Štrubo, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Marčenko, Jeļena
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Viktorija Štrubo Krustvārdu miklas lingvodidaktiskais potenciāls: bakalaura darbs – Rīga, 2016.- 44 lpp. Bakalaura darbā krustvārdu mīkla ir izskatīta kā intelektuālas spēles veida uzdevums, kas tiek izmatots krievu valodas kā svešvalodas pasniegšanas gaitā. Teorētiskajā daļā ir apskatīti jautājumi, kas ir saistīti ar leksikas mācīšanu krievu valodas kā svešvalodas kursā, pie tam īpaša uzmanība ir pievērsta leksisko vienību sistemātiskajam raksturam, kā arī tiek apskatīti spēles veida uzdevumu vieta un loma krievu valodas kā svešvalodas pasniegšanas procesā un krustvārdu mīklas izmantošana kā apmācības efektivitāti paaugstināšanas līdzeklis. Otrajā daļā ir prezentēti autora sastādītās krustvārdu mīklas, kuru mērķis ir veidot mācekļiem uztveri par leksisko vienību sistemātiskiem sakariem un veicināt to labāku iegaumēšanu. Atslēgas vārdi: Krievu valodas kā svešvalodas mācīšana, leksisko vienību sistemātiskais raksturs, spēles veida uzdevumi, krustvārdu mīkla Viktoria Shtrubo The lingvodidactic potential of crossword puzzle: bachelor's thesis – Riga, 2016. 44 p. In the bachelor's thesis a crossword puzzle is presented as an intellectual game task, which is used in teaching Russian as a foreign language. Theoretical part considers the issues related to teaching lexics in the course of Russian as a foreign language, paying particular attention to the systematic character of lexical units, as well as considering the place and the role of the game tasks in the framework of Russian as foreign language studies and usage of crossword puzzle as a mean of increasing the effectiveness of teaching. The second part presents the crossword puzzles put together by the author, which goal is to create in the minds of students the perception about the systematic links of the lexical units and to facilitate its better memorizing. Keywords: teaching Russian as foreign language, systematic character of lexical units, game tasks, crossword puzzle