• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interaktīvās prozas lasītāju – spēlētāju kategoriju analīze

Thumbnail
View/Open
306-53584-Rozite_Rasa_rr08129.pdf (627.7Kb)
Author
Rozīte, Rasa
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Novikova, Irina
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Interaktīvā proza un tās lasītājs-spēlētājs ir samērā jauna tehnokultūras parādība, tāpēc līdz šim maz pētīta. Bakalaura darbā analizēta sešpadsmit lasītāju-spēlētāju identificēšanās ar interaktīvās prozas Viņa Majestātes kuģis “Straujais” autoru vai varoni ar mērķi noteikt sakarību starp lasītāju-spēlētāju identificēšanās tipu un viņu dzimumu, vecumu un interesēm saistībā ar datorspēlēm un literatūru. Lielākā daļa lasītāju-spēlētāju biežāk ir identificējušies ar interaktīvās prozas varoni, savukārt viena vecākās paaudzes lasītāja ar interesi par literatūru galvenokārt ir identificējusies ar interaktīvās prozas autoru.
 
Interactive fiction and the figure of reader-player are a comparatively new techno-cultural phenomenon; therefore it has been so far little studied. The Bachelor thesis presents the analysis of sixteen readers-players’ identification with the author or the character of the interactive fiction His Majesty’s Ship Impetuous with the aim to find a link between the readers-players identification type and their age, gender and interests related to literature and computer games. Most of the readers-players have more often identified with the character of the interactive fiction text, whereas one older woman with an interest in literature has mainly identified with the author of the interactive fiction text.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34184
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV