• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Idiomas rakstos par tirgvedību

Thumbnail
View/Open
306-53611-Ikere_Mara_mi12007.pdf (618.6Kb)
Author
Ikere, Māra
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karpinska, Laura
Date
2016
Metadata
Show full item record
Abstract
Šīs bakalaura darbs sniedz padziļinātu analīzi par idiomām rakstos par tirgvedību. Lai veiktu pētījumu, kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze tika izmantota. Praktiskās daļas rezultāti liecina, ka pārsvarā vienā rakstā ir viena idioma. Lielākā daļa idiomu funkcionē kā darbības vārdi un lietvārdi. Mazāk ir idiomas kas funkcionē kā īpašības vārdi un apstākļa vārdi. Vismazāk idiomu funkcionē kā prievārdi. Korpusa analīze norāda, ka idiomas galvenokārt tiek izmantotas, lai padarītu angļu valodu krāsaināku, bet mazāk parādījās idiomas, kas tiek izmantotas, lai teksts šķistu interesantāks. Mērķis ir veiksmīgi sasniegts. Tālākam pētījumam teorētiskajā daļā ir nepieciešama padziļināta analīze kā atšķiras idiomas un sakāmvārdi. Praktiskajā daļā ir ieteicams analizēt rakstus ne tikai no The Daily Mail un Forbes.
 
The Bachelor paper provides an in-depth analysis of idioms in articles on marketing. In order to carry out the research, qualitative and quantitative analysis were applied. The results of the empirical part showed that mainly per one article are one idioms. Majority of idioms are functioning like verbs and nouns. Less are idioms functioning like adjectives and adverbs. The least appeared idioms functioning like prepositions. The analysis of the corpus showed that the idioms mainly are used to make English a more colourful language while less appeared idioms are used to sound a text more interesting. The enabling objectives has been reached. The goal has been successfully reached. For further investigation in theoretical part is necessary to have in-depth analysis of the difference between idioms and proverbs. In the empirical part it is recommended to analyse articles not only from the Daily Mail and Forbes.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/34187
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV