Interaktīvo metožu efektiviāte, mācot angļu valodas gramatiku vidusskolā
Author
Pogule, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sokolova, Irina
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba mērķis ir pierādīt interaktīvo metožu efektivitāti, mācot saliktās tagadnes laiku angļu valodā. Šis pētījums sastāv četrām nodaļām. Pirmajā nodaļā akcentēts angļu valodas gramatikas nozīmīgums un sniegts ieskats gramatikas teorijā. Tiek aprakstītas galvenās iezīmes un atšķirības mutvārdu un rakstveida gramatikā, kā arī minēts, kāpēc angļu valodas gramatika būtu jāmāca un aprakstīta skolotāja loma mācību procesā. Otrajā nodaļā pētītas dažādas angļu valodas gramatikas mācīšanas tehnikas un metodes. Trešajā nodaļā aprakstīti interaktīvie paņēmieni, mācot angļu valodas gramatiku vidusskolā. Bakalaura darba praktiskā daļa ietver eksperimentu. Šī daļa veltīta novadīto stundu aprakstam un to analīzei, kā arī ietverta skolēniem un skolotājiem dotās anketas analīze. Šis pētījums palīdzēja pierādīt to, ka interaktīvās metodes ir efektīvākas un motivējošākas nekā tradicionālās gramatikas mācīšanas metodes, mācot gramatiku vidusskolas skolēniem. The present Bachelor thesis studies the effectiveness of interactive methods in teaching grammar at the secondary school. The aim of the paper is to prove the effectiveness of interactive methods in teaching the Present Perfect Simple tense in English. The paper consists of a four chapters. In the first chapter the author of the paper focuses on the significance of the English grammar, its theory and practice and the main aspects of spoken and written grammar are clarified. Also, the ways of teaching grammar are described and the teacher’s role in teaching process is discussed. The second chapter deals with different approaches and methods of teaching the English grammar. The third chapter represents interactive teaching and techniques used for teaching the English grammar. The empirical part outlines the quasi – experiment. This part is devoted to the pilot teaching and its analysis and the questionnaire – based survey. It has been concluded that the interactive methods are more effective and motivating than traditional methods in teaching grammar to secondary school pupils.