Modālie darbības vārdi un vārdkopas biznesa runās
Author
Skricka, Sigrija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Dorošenko, Jeļena
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Uzņēmējdarbības nozares speciālisti apzinās, cik lielu lomu vienkāršas un saprotamas ziņas nosūtīšanai klausītājiem spēlē precīzs valodas pielietojums. Šis bakalaura darbs apskata modālo darbības vārdu lietojumu vairāku galveno izpilddirektoru biznesa runās. Darba mērķis bija noteikt biznesa runās izmantotos modālos darbības vārdus, kā arī noteikt izmantotos modalitātes veidus un modālo vārdu nozīmes. Diskursa analīze tika izvēlēta par pētījuma metodi un tā tika īstenota no kvantitatīvās un kvalitatīvās perspektīvas. Rezultāti rāda, ka modālie darbības vārdi ir bieži izmantoti biznesa runās, taču modālo darbības vārdu izvēle ir atkarīga no runas temata un mērķa, tādēļ daži modālie darbības vārdi ir vairāk izmantoti kā citi. Pētījuma rezultāti var tikt izmantoti tālākai izpētes veikšanai pētot efektīvu modālo darbības vārdu pielietojumu biznesa runās. Specialists of the business field realize the role precise language use plays in sending a simple and understandable message to the audience. The present bachelor paper investigates the use of modal verbs in business speeches by several chief executive officers. The aim of the research was to identify the modal verbs used in the business speeches, as well as to identify the types of modality and meanings of modal verbs used. Discourse analysis was chosen as a research method and it was carried out from quantitative and qualitative perspective. The results of this investigation show that modal verbs are frequently used in business speeches, but the choice of the modal verbs depends on the subject matter and function of the speeches; therefore, some modal verbs are more commonly used than others. The research findings can be useful for doing further research on the efficient use of modal verbs in business speeches.