Tehnoloģiju lietojums angļu valodas līdzskaņu aspirācijas mācīšanā
Author
Verzemniece, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Vinčela, Zigrīda
Date
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Aspirācijas parādība ir cieši saistīta ar angļu valodas izrunu, tādēļ izpētei kā mācīt aspirāciju ar datora palīdzību ir liela nozīme. Pētījuma mērķis bija izstrādāt uz tehnoloģijām balstītus vingrinājumus, kas varētu palīdzēt mācīt studentiem angļu valodas līdzskaņu aspirācijas aspektus. Teorija par līdzskaņu aspirāciju un valodas apguvi/pasniegšanu ar datoru palīdzību tika izpētīta, kā arī darba gaidā aspirācijas tēma tika pasniegta studentiem izmantojot Audacity programmu. Pētījumā tika izmantota gadījuma metode. Pētījuma rezultāti atklāja, ka studenti izrunāja /p, t, k / fonēmas aspirēti pēc Audacity programmatūras izmantošanas viņu apmācībā. Darba gaitā tika secināts, ka datortehnoloģiju izmantošana fonētikas un fonoloģijas kursa laikā ir lietderīga. Aspiration phenomenon is closely connected with English language pronunciation; therefore researching computer assisted aspiration teaching is of a great importance. The aim of the research was to design technology based activities which could help to teach students the aspects of English consonant aspiration. The theory concerning computer assisted language learning/teaching and consonant aspiration has been analysed as well as a number of students were taught degrees of aspiration using Audacity. A case study method was used to manage the whole research. The research has revealed that students pronounced phonemes /p, t, k/ aspirated after the training was provided to practice the pronunciation of aspirated phonemes with the help of Audacity software. It was concluded that it is useful to enhance computer technologies during phonetics and phonology course.