Ēdiens un japāņu studentu pieredze, dzīvojot Latvijā
Autor
Liepiņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Zirne, Santa
Datum
2016Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darbs „Ēdiens un japāņu studentu pieredze, dzīvojot Latvijā” ir pētījums par studentiem no Japānas vecuma grupā no 21-27 gadiem, kuri ir atbraukuši uz Latviju „ERASMUS +” programmas ietvaros. Šī darba mērķis ir noskaidrot to, vai mainās garšas uztvere, ēšanas tradīcijas un ieradumi, dzīvojot Latvijā, laika posmā no četriem mēnešiem līdz diviem gadiem. Lai sasniegtu darbā izvirzīto mērķi, pētījuma laikā tika veiktas 9 intervijas ar studentiem no Japānas. Bakalaura darba teorētiskā daļa sastāv no literatūras analīzes, kura sniedza ieskatu par to kā antropoloģijā tiek skatīti termini: ēdiens, identitāte un ēdiens, un transnacionālā pieredze. Teorētiskā literatūras analīze ir balstīta uz Robina Foksa (Robin Fox) un Džīnas M.Almeriko (Gina M.Almeriko) Roberts Heringtona (Robert Harrington), kā arī Kving Gua (Qing Gua) un Mišelas Švaicfurh (Michele Schweisfurthb) teorijām. Lai iegūtu analīzei nepieciešamos datus, pētījumā tika izmantotas kvalitatīvās metodes - daļēji strukturētas intervijas, nestrukturētas intervijas, kā arī novērojums un lauka dienasgrāmata. Bachelor thesis „Food related- experience of Japanese students in Latvia” is a research study about Japanese students in the age group from 21 until 27 years old, who have came to Latvia through exchange programme “ERASMUS +”. Bachelor thesis’ aim is find out if the taste perception, eating habits and traditions of Japanese students can change, while they are living in Latvia, in the time period of four months till two years. To reach the aim of the research, nine interviews were conducted with Japanese students. Bachelor thesis theoretical part was based on literature analysis, which gave an insight how terms like – food, identity and food and transnational experience were viewed in the field of anthropology. Literature analyse is based on Robin Fox, Gina M.Almeriko, Robert Harrington, Qing Gua and Michele Schweisfurthb theories.To get the necessary data for analysis, qualitative methods like semi structured in-depth and unstructured interviews and participant observation were used.