• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Projektos balstīta mācīšanās dabaszinību stundās 5.klasē

Thumbnail
View/Open
300-58636-Freimane_Kristine_kf13023.pdf (1.084Mb)
Author
Freimane, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Kalvāne, Gunta
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Projektos balstīta mācīšanās dabaszinību stundās 5.klasē. Kristīne Freimane, darba vadītāja Dr. ģeogr., docente Gunta Kalvāne. Bakalaura darbs, 51 lpp., 16 literatūras avoti, 9 pielikumi, 16 attēli, 9 tabulas. Latviešu valodā. Darba mērķis ir izpētīt projektos balstītas mācīšanās (PBL) izmantošanas iespējas skolēna motivācijas veicināšanā. Ir veikta literatūras analīze par projektos balstītu mācīšanos, tās salīdzinājumu ar projekta metodi, dabaszinātņu apguves rādītājiem Eiropā, mācīšanās motivāciju. Pētījumā ir izmantoti teorētiskie soļi PBL aktivitātes izveidošanai un aprobēšanai. Tika noskaidrots, ka, izmantojot PBL, skolēni ir motivēti strādāt, jo var parādīt savas stiprās puses.
 
Project based learning in science lessons in 5th grade. Kristīne Freimane, supervisor Dr. ģeogr. Gunta Kalvāne. Bachelor’s thesis, 51 pages, 16 literature sources, 9 attachments, 16 figures, 9 tables. Latvian. The aim of bachelor’s thesis is to explore project based learning uses to motivate students to learn. In thesis is described literature about project based learning, it’s comparison to project method, science learning in Europe, learning motivation. Theoretical steps has been used in creation of project based learning activity and it’s approbation. It was established that using project based learning has motivated students to learn because in this form they can show their strengths.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35111
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV