Show simple item record

dc.contributor.advisorLeine, Antra
dc.contributor.authorRapoporte, Renāte
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:11:02Z
dc.date.available2017-07-01T01:11:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other57809
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35531
dc.description.abstractŠis maģistra darbs ir veltīts literāra darba adaptācijai kino. Tēmas nosaukums – “Dafnes di Morjē romāna “Rebeka” un stāsta “Putni” ekranizācijas”. Pētījumā ir salīdzināts 1938. gadā publicētais gotiskais noslēpumu romāns “Rebeka”, un 1952. gadā publicētais šausmu stāsts “Putni” ar šo literāro darbu kino ekranizācijām, kuras attiecīgi 1940. un 1963. gadā uzņēma režisors Alfrēds Hičkoks. Pētījuma mērķis ir analizēt kā šo literāro darbu pamatidejas ir attēlotas filmās, interpretējot veiktās sižeta izmaiņas un personāžu atainojumu. Pētījuma metodes ietver kā teksta analīzi, tā arī literāro darbu un filmu salīdzinošo analīzi. Teorētiskā daļa ir veltīta ekranizācijas atbilstībai oriģinālajiem literārajiem darbiem, izpētot dažādas pieejas literāru darbu ekranizācijai, savukārt empīriskā daļa sniedz “Rebekas” un “Putnu” sižetu, personāžu un tematu attēlojuma salīdzinājumu ar ekranizācijām.
dc.description.abstractThe present paper deals with the adaptation of a literary work in a film. The title of the theme is “Screen Adaptations of Daphne du Maurier’s Novel “Rebecca” and Short Story “The Birds”. The research is focused on the comparison of both the gothic mystery novel Rebecca, published in 1938, and the horror short story The Birds, published in 1952, with their screen adaptations of 1940 and 1963, directed by Alfred Hitchcock. The purpose of the research is to analyze how the storylines of these literary works are represented in the films by interpreting both changes in the storyline and the portrayal of the characters. The methods used during of the research include textual analysis and comparative analysis of the literary works and the films. The theoretical part deals with the issue of fidelity towards the original literary works, exploring different approaches towards adapting literary sources, while the empirical part provides comparison of the representation of the storyline, characterization and themes in “Rebecca” and “The Birds” with their screen adaptations.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectliterāra darba ekranizācija
dc.subjectromāns
dc.subjectfilma
dc.subjectDafne di Morjē
dc.subjectRebeka
dc.titleDafnes di Morjē noveles „Rebeka” un stāsta „Putni” ekranizācijas
dc.title.alternativeScreen Adaptations of Daphne du Maurier’s Novel “Rebecca” and Short Story “The Birds”
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record