Metaforas modes emuāros
Autor
Kārlsone, Everita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Spirida, Margarita
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Lai gan metaforas pētījumi ir piesaistījuši daudzu zinātnieku uzmanību, metaforu lietojums modes emuāros nav daudz pētīts. Emuārs kā žanrs parādījās 2000.gadu sākumā un kopš tā laika ir izveidojušies dažādi emuāra veidi. Empīriskie dati ir ekscerpēti no modes emuāra The Blonde Salad. Pētījums ir izstrādāts, lai atbildētu uz pētījuma jautājumu - kāda metaforu funkcija dominē emuārā The Blonde Salad. Pētījuma mērķis ir noteikt avota domēnus, kas metaforiski raksturo modi izvēlētajā modes emuārā. Teorētiskā pētījuma daļa ir balstīta uz teorijām par metaforām, to funkcijām un iedalījumu tādu zinātnieku kā Lakofs, Džonsons, Gibs, Knovles, Mūns un Kovecses skatījumā. Empīŗiskais pētījums ir veikts atsaucoties uz Rich Feature Analysis (Bārtone, 2004) un Kovesces (2010) metaforu kognitīvo funkciju izpētes ietvaru. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka mode visbiežāk ir raksturota kā kaisle, kustība un spēle. Taču funkcionāli, metaforas galvenokārt iedalās ontoloģiskajās metaforās. Although, metaphors have been extensively studied, the research into the usage of metaphors in blogs is relatively new. The blog as a genre appeared early in 2000 and has now developed into different types. The empirical data for the present research is excerpted from the fashion blog The Blonde Salad. The research is devised to answer the research question as to what function of metaphors prevail in the The Blonde Salad and aims at determining the source domains used to metaphorize fashion in the selected fashion blog. The theoretical considerations are established by the theories that focus on metaphors, metaphorical mapping, metaphors classification and functions and proposed by such scholars as Lakoff, Johnson, Gibbs, Knowles, Moon and Kovecses. The empirical data is analyzed by means of Rich Feature Analysis (Barton, 2004) and Kovecses’ (2010) framework for the study of cognitive functions of metaphors. The research reveals that fashion is mostly described in terms of passion, motion and game, while, functionally, the excerpted metaphors are predominantly ontological metaphors.