Show simple item record

dc.contributor.advisorBicjutko, Tatjana
dc.contributor.authorLaizāne, Karīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-01T01:11:12Z
dc.date.available2017-07-01T01:11:12Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58464
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/35558
dc.description.abstractMūsdienās, informācijas apmaiņas daudzums ir neizmērojams, līdz ar to, mēdiji ir kļuvuši par mūsu dzīves neatliekamu sastāvdaļu. Pastāv daudz un dažādu žurnālu, laikrakstu, „dzeltenās preses” izdevumu u.t.t., kuros tiek rakstīts par dažādām tēmām. Galvenokārt, visu presi var iedalīt pa grupām, attiecīgi pēc tēmām, par kurām tiek rakstīts. Vieni no pazīstamākajiem un iecienītākajiem, mūsdienās, ir modes žurnāli. Mode vienmēr ir bijusi aktuāla tēma, par kuru cilvēki ir gribējuši rakstīt. Žurnāls Vogue ir viens no vissenākajiem un pazīstamākajiem modes žurnāliem. Savu atpazīstamību sabiedrībā tas ir guvis ar īpašo rakstīšanas stilu un rakstu noformēšanas veidu. Šī darba mērķis bija izanalizēt žūrnāla Vogue 2016. gada izdevumu rubrikas „Cilvēki runā par” virsrakstu valodas īpatnības. Modes žurnālos, virsrakstiem ir liela nozīme, jo, tiem ir jābūt uzmanību piesaistošiem. Pastāv dažādi rakstīšanas paņēmieni, kā to var panākt. Dotā darba autors izvēlējās analizēt virsrakstus no rubrikas „Cilvēki runā par”. Izvēlēto virsrakstu analīze tika veikta, balstoties uz teorētiskajiem materiāliem par virsrakstu rakstīšanu dažādos un arī modes žurnālos. No iegūtajiem rezultātiem varēja secināt, ka Vogue žurnālisti aktīvi izmanto savos virsrakstos dažādus teorijā aprakstītos rakstīšanas paņēmienus uzmanības pievēršanai, piemēram, teikumu rakstīšana vienkāršajā tagadnē, teikumu saīsināšana, ‘vārdu spēle’, veidojot jaunuvārdus u.t.t.. Atslēgas vārdi: Virsraksti, „hedlainēze”, Vogue, modes žurnālistika, publicistikas stils, valodas īpatnības.
dc.description.abstractNowadays, the amount of informational exchange is enormous; therefore, mass media has become a part of our daily life. There exists a huge amount of different magazines, newspapers, tabloids, etc. writing about various topics. Mostly, these publications can be divided according to the topics, which they are covering. Fashion magazines are one of the most popular and widely spread around the world. Fashion has always been a topical theme, and people have always wanted to write about it. One of the oldest and most popular magazine writing about the fashion is Vogue known for its individual style. The present BA paper focuses on linguistic peculiarities of headlines in Vogue 2016 issues’ rubric ‘People Are Talking About’. Headlines in fashion magazines are very important, since their main function is to attract the attention of the reader. There exist various techniques, how to accomplish the attraction. The analysis of headlines was done on the basis of the theoretical materials about the headlines writing in magazines and fashion magazines in particular. The results obtained allowed to conclude that journalists in Vogue are using different techniques in headlines writing, e.g., using only the present tense, shorten sentences, ‘play with words’- creating the new ones, etc. Key words: headlines, headlinese, Vogue, fashion journalism, publicistic style, linguistic peculiarities. Key words: headlines, headlinese, Vogue, fashion journalism, publicistic style, linguistic peculiarities.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectheadlines
dc.subjectHeadlinese
dc.subjectLinguistic Peculiarities
dc.subjectFashion Journalism
dc.subjectVogue
dc.titleModes žurnālā Vogue virsrakstu lingvistiskās īpatnības
dc.title.alternativeLinguistic Peculiarities of Headlines in the Fashion Magazine Vogue
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record