Show simple item record

dc.contributor.advisorPaiders, Juris
dc.contributor.authorKarpikovs, Ritvars
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:09:53Z
dc.date.available2017-07-02T01:09:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59782
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36526
dc.description.abstractLatvijas teritorijā laika posmā no 2010. – 2016. gadam pastāvīgo iedzīvotāju skaits samazinājies par 7,16 % (Centrālā statistikas pārvalde, 2016). Liekākās iedzīvotāju skaita samazināšanās tendences ir vērojamos pagastos, kas atrodas tālu no republikas nozīmes pilsētām, tāpēc šajās teritorijās nozīmīgākais iedzīvotāju skaita samazināšanās cēlonis ir migrācija uz lielākām pilsētām, kur ir augstāks ekonomiskais līmenis. Bakalaura darbā “Dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pieejamības ietekme uz iedzīvotāju skaita izmaiņām Rīgas apkārtnē” tiek pētīts, cik būtiski regulāru dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pieejamība ietekmē iedzīvotāju iesaistīšanos svārstmigrācijas procesos un iedzīvotāju skaita izmaiņas reģionos, kas atrodas 30 – 80 km attālumā no Rīgas. Darbā autors izmantojis dažādus Centrālās statistikas pārvaldes un Latvijas Valsts ceļu publiski pieejamos statistiskos rādītājus. Darbā tiek veikta pieejamās literatūras analīze, statistisko datu analīze un kartogrāfiskā materiāla izstrāde.
dc.description.abstractIn the period from 2010 to 2016 the permanent population of Latvia decreased by 7.16 % (Central Statistics Bureau, 2016). The largest depopulation is observed in districts, which are far from cities of national importance, thereby in these territories the main cause of depopulation is migration to larger cities with more developed economies. In the Bachelor`s thesis “Effect of passenger railway accessibility on population changes in vicinity of Riga” a research is made on the significance of accessibility of regular passenger railways effect on the public participation in fluctuating migration and population changes in regions, which are located 30 – 80 km from Riga. The author has uses various publicly available statistical indicators of Central Statistical Bureau and the Latvian State Roads. Analysis of available literature and statistical data as well as development of cartographic material were carried out in this paper.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĢeogrāfija
dc.subjectDzelzceļš
dc.subjectTransports
dc.subjectIedzīvotāju skaits
dc.subjectMigrācija
dc.titleDzelzceļa pasažieru pārvadājumu pieejamības ietekme uz iedzīvotāju skaita izmaiņām Rīgas apkārtnē
dc.title.alternativeRailway passenger transport accessibility impacts on population changes across Riga
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record