Show simple item record

dc.contributor.advisorRoziņa, Gunta
dc.contributor.authorIvanova, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:08Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:08Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other57909
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36549
dc.description.abstractKomunkācija ir informācijas nodošana, izmantojot dažādus lingvistiskos un nelingvistiksos līdzekļus. Komunikācijai var būt dažādas formas, tā var būt saruna starp mīlētājiem, formāla vēstule vai pat reklāmas kampaņa. Reklāma satur daudz informācijas, un katras reklāmas galvenais mērķis ir nodot šo informāciju auditorijai. Tiek izmantoti dažādi līdzekļi, kas palīdz nogādāt informāciju adresātam. Līdzekļi, kuri nogādā informāciju auditorijai, var tik iedalīti divās grupās: verbālie un neverbālie līdzekļi. Verbālie komunikācijas līdzekļi ietver valodu, kura tiek izmantota vēstījumā, kamēr neverbālie līdzekļi ir bezvārdu līdzekļi, kuri tiek izmantoti, lai sasniegtu auditoriju. Šī pētījuma mērķis ir uzzināt, kā tiek nodota ar lingvistisko kun nelingvistisko līdzekļu palīdzību drukātajā reklāmā. Lai veiksmīgi veiktu pētījumu, tika izvēlētas 40 drukātās reklāmas, kuras kuras attiecas uz sociālajām problēmām. Verbālo līdzekļu analīze ir iedalīta dažādos līmeņos: fonoloģiskajā, leksiskajā, sintaktiskajā un semantiskajā līmenī. Pēcāk, reklāmās tika analizētas krāsas. Pētījuma rezultāti iecina, ka reklāmās tiek izmantoti daudz lingvistiskie un nelingvistiskie līdzekļi, kuri palīdz atklāt to nozīmi un to nodot auditorijai. Piemēram, lai reklāmas vēstījumu padarītu spēcīgāku un interesantāku, lielā reklāmu daļā tiek izmantota aliterācija, darbības vārdu frāzes un izsaukuma teikumi. Turklāt, lai nodotu reklāmas ideju, tiek izmantotas dažādas krāsas. Piemēram, pelēka krāsa norādīja uz sērām, kas ir tipisks reklāmām par sociālām problēmām. Sarkana krāsa reizēm ir izmantota, lai pievērstu mērķauditorijas uzmanību. Nobeigumā var teikt, ka, lai iegūtu precīzākus datus, būtu nepieciešāma veikt tālāku izpēti.
dc.description.abstractCommunication is the information transferring process between individuals by different linguistic and non-linguistic means. Communication may take any form. It could be talk between lovers, a formal letter or even advertising campaign. Advertisements contain a lot of information, and the main purpose of any advertisement is to transfer this information to the audience. There are used many different instruments that help to deliver the message to the addressee. The means that deliver information to the audience may be split into two groups: verbal and nonverbal means. Verbal means of communication involve the language used in the message, while nonverbal means of communication are wordless instruments that are used to reach the audience. The aim of the present research is to find out how the meaning is communicated through the use of linguistic and non-linguistic tools applied in print advertisements. In order to do the analysis successfully, 40 print advertisements that consider social issues have been chosen. The analysis of verbal means has been divided into several linguistic levels: phonological, lexical, syntactic and semantic levels. Afterwards, advertisements were analysed in terms of the colours they contain. The results of the research have shown that there are many linguistic and one non-linguistic mean used in advertisements that help to reveal the meaning and transfer it to the audience. For example, a big part of the advertisements used alliteration, verb phrases and imperative sentences to make the message of the advertisement more powerful and attractive. Besides, different colours have been used to communicate the idea of the advertisement. For instance, grey colour expressed the grief, which is typical for the advertisements that touch upon social issues. Red colour has been used sometimes to attract attention of the audience. Thus, it could be stated that a further research has to be done in order to obtain more precise data.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectcommunication
dc.subjectverbal means
dc.subjectnon-verbal means
dc.subjectadvertising
dc.subjectcolours
dc.titleVerbālo un neverbālo līdzekļu lietojums sociālajā saziņā
dc.title.alternativeUse of Verbal and Non-verbal Means in Social Communication
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record