Show simple item record

dc.contributor.advisorSpirida, Margarita
dc.contributor.authorOnufrijeva, Jekaterina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:09Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other58112
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36551
dc.description.abstractLielbritānijas un Ziemeļīrijas Apvienotās Karalistes lēmums sasaukt referendumu par tās turpmāko likteni Eiropas Savienībā, ir piesaistījis pastiprinātu starptautisko uzmanību. Tika radīts jaunvārds, lai apzīmētu AK izstāšanos no ES – Brexit. Pētījums tika izstrādāts, lai izvērtētu, kā Brexit tika atspoguļots vienā no masu mediju avotiem. Ietekmīgais britu laikraksts The Guardian tika izvēlēts kā avots pētījuma korpusam. Empīrisko datu analīze tika balstīta uz R. Vodakas diskursa-vēsturiskās pieejas teorētiskajām atziņām, pievēršoties The Guardian vispārējāi nostājai pret Brexit. Lingvistiskās analīzes metodoloģisko rāmi veido četras diskursa-vēsturiskās pieejas stratēģijas: nosaukšana, apgalvošana, perspektivizācija, rāmējums vai diskursa reprezentācija, un pastiprināšana vai mīkstināšana. Šī pētījuma rezultātā tika secināts, ka The Guardian nepārprotami ir Eiropas Savienību atbalstošs laikraksts, kura mērķis bija pārliecināt tā lasītājus balsot, lai paliktu ES. Lai gan laikraksts atzina, ka Eiropas Savienībai nesen bija grūtības vairāku problēmu dēļ, laikraksts aizstāvēja ideju, ka Apvienotā Karaliste būtu stiprāka Eiropas Savienībā. Tāpēc Brexit izvēle tika pasniegta kā kaitējoša AK ekonomikai un iedzīvotājiem. Izmantotie līdzekļi katrā no četrām stratēģijām veicināja negatīvu Brexit tēla izveidi.
dc.description.abstractThe United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland‟s decision to summon a referendum to decide its future destiny in the European Union has received much attention worldwide. A neologism has been coined to denote a possible scenario where the UK leaves the EU – Brexit. The present research was devised to determine how Brexit was represented in one of mass media sources. The Guardian, being an influential British newspaper, was chosen as a source of the research corpus. The discourse-historical approach elaborated by R.Wodak has been selected as a framework for the empirical analysis aimed at identifying the general stance of The Guardian towards Brexit. The methodological framework for the linguistc analysis has been established by four discursive strategies: nomination, predication, perspectivization and mitigation and intensification. As a result of the research, it was identified that The Guardian is an explicitly pro-European newspaper that aimed at persuading its readers to vote to remain in the EU. Although the newspaper admitted that the EU had been recently struggling with a number of problems, it defended the idea that the UK would be stronger in the EU. Therefore, a Brexit decision was communicated to be damaging to the economy of the UK and its people. The devices of each of four strategies contributed to the creation of a negative image of Brexit.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectBrexit
dc.subjectreferendums
dc.subjectnosaukšanas stratēģija
dc.subjectapgalvošanas stratēģija
dc.subjectperspektivizācijas stratēģija
dc.titleBrexit atspoguļojums "The Guardian" mājaslapā
dc.title.alternativeCoverage of Brexit on The Guardian Website
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record