Sociālā uzņēmējdarbība Latvijā: gadījuma izpēte
Автор
Zeiļa, Regita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Cimdiņa, Agnese
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pētījuma mērķis ir atspoguļot, kā antropoloģiska pieeja uzņēmējdarbībai, peļņai un resursiem var palīdzēt izprast sociālo uzņēmējdarbību un ar to saistītos procesus Latvijā. Pētījumā tiek izvirzīti sekojoši uzdevumi: apskatīt dažādus sociālajai uzņēmējdarbībai Latvijā raksturīgus aspektus antropoloģiskā perspektīvā, diskutēt par sociālās uzņēmējdarbības jomā lietotajiem jēdzieniem un kontekstualizēt sociālo uzņēmējdarbību plašāku norišu kontekstā. Uzsvars tiek likts uz tādiem sociālās uzņēmējdarbības aspektiem kā resursi, sociālā ietekme, inovācija un uzņēmējdarbības prakse. Pētījumā atspoguļoju, ka sociālās uzņēmējdarbības pamatā esošais nolūks izmaina uzņēmējdarbības praksi, kas savukārt liek uzlūkot uzņēmējdarbību plašākā tvērienā, ko izprast palīdz tieši antropoloģiska pieeja. The main goal of the research is to represent how anthropological approach to entrepreneurship, profit and resources can help to understand social entrepreneurship in Latvia. The main tasks are to look at various aspects of social entrepreneurship in Latvia through anthropological perspective and to show how this approach can be useful to understand social entrepreneurship as doing entrepreneurial activities and actually having profit. Key concepts shown in this research are resources, social impact, innovation and entrepreneurship. Research reflects how the purpose of social entrepreneurship changes practise of the organisation. That in turn influences how entrepreneurship as concept is seen and anthropological knowledge is there to help understand it better.