Show simple item record

dc.contributor.advisorJermaka, Karīna
dc.contributor.authorBurkovska, Maija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:30Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59287
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36615
dc.description.abstractBakalaura darba nosaukums ir "Marijas Montesori pedagoģijas metode un Ķīnas pirmsskolas izglītības sistēma: idejas, izvērsumi un salīdzinājums." Šī darba uzdevums ir aplūkot un izvērtēt Marijas Montesori bērnu audzināšanas metodi, kā arī kritiski aplūkot audzināšanas pieeju mūsdienu Ķīnā, parādot katras metodes stūrakmeņus, izvēršot salīdzinājumu un izdarot secinājumus. Marija Montesori izveido pasaulē atpazīstamu pedagoģijas metodi, kuras pamatā ir izpratne par bērnu kā patstāvīgu indivīdu, kam piemīt izvēles brīvība, un, kurš spēj īstenot pašattīstību. Bērna attīstībā svarīga ir nemitīga sasaiste ar apkārtējo vidi, kuras ietvaros bērns, patstāvīgi veicot dažādas darbības, nodrošina savu attīstību un pilnveidojas kā savstarpējā cieņā, respektā un komunikācijā sakņots sabiedrības loceklis. Šādā attīstībā audzinātāja loma ir nodrošināt bērna patstāvību stimulējošu vidi, vienlaikus pasīvi uzraugot un stimulējot bērnu nodoties pašattīstošu darbību veikšanai. Pirmsskolas izglītības sistēma Ķīnā individuāla bērna vietā centrā nostāda grupu kā mazāko vienību, kuras ietvaros norisinās pilnvērtīga bērna attīstība. Šajā metodē disciplīna, pakļaušanās autoritātei - audzinātājam un vienotai mācību vielas apguvei nodrošina bērna attīstību. Autoritātes nosaka bērnam labvēlīgo un vēlamo. Bērna uzdevums ir "saglabāt seju", un, pieturoties pie autoritātes izvēlētās metodes, īstenot prasīto, tādejādi nodrošinot pašam labvēlīgu un vispusīgu, sabiedrības un kultūras specifikai atbilstošas attīstības virzību. Abas metodes sevī ietver plašākus problēmu jautājumus, kas saistīti ar dažādu ideoloģiju, pasaules uztveres un atšķirīgu ideālu pastāvēšanu. Atslēgvārdi: Montesori pedagoģijas metode, pirmsskolas izglītības sistēma Ķīnā, bērna brīvība un pašattīstība, bērns un sabiedrība, autoritārisms un disciplīna pedagoģijā, sociālkulturālā vide un pedagoģijas metode.
dc.description.abstractThe title of this Bachelor thesis is "The Pedagogical Method of Maria Montessori and Preschool Educational System in China: Ideas, Expansions and Comparison". The objective of this thesis is to contemplate and evaluate Maria's Montessori educational method, as well as critically inspect the approach of children's education in modern China and also to evolve comparison and conclusions. Maria Montessori has made a well-known pedagogical method. The core of her insight can be found in realization of importance of children's individuality, which is connected with freedom of choice and ability to create self-development. Important factor of children's development is ceaseless connection with external environment, where children can do various tasks, thereby ensuring his development as he is, in mutual respect and comunication based, individual of society. In this kind of development teacher's role is to ensure the installation of environment that provides children with self-independence, as well as to be a passive supervisor who is stimulating children to dedicate himself to do a self-developing tasks and activities. In Preschool educational system in China instead of individual children's central role the emphasis is put on group as smallest entity, where the development of children occurs. In this method children's development is reached through heavy discipline, conformity to authority in the person of teacher and following the unitary learning material. Only authorities have the power to determine valuable and favourable things for children. The task for children is to "preserve the face" and follow the method that has been chosen by authority, thereby ensuring favourable and versatile progress of development that is in a harmony with social and cultural specifications. Both methods contains wider problematic questions, which is related to different ideological systems, worldviews and ideals. Keywords: Pedagocical method of Montessori, preschool educational system in China, children's freedom and self-development, children and society, authoritarism and discipline in pedagogy, sociocultural environment and method of pedagogy.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectĀzijas studijas
dc.subjectMontesori pedagoģijas metode
dc.subjectpirmsskolas izglītības sistēma Ķīnā
dc.subjectbērna brīvība un pašattīstība
dc.subjectbērns un sabiedrība
dc.subjectautoritārisms un disciplīna pedagoģijā
dc.titleMarijas Montesori pedagoģijas metode un Ķīnas pirmsskolas izglītības sistēma: idejas, izvērsumi un salīdzinājums
dc.title.alternativeThe Pedagogical Method of Maria Montessori and Preschool Educational System in China: Ideas, Expansions and Comparison
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record