Show simple item record

dc.contributor.advisorŠavlovska, Dina
dc.contributor.authorStepanova, Ieva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2017-07-02T01:10:35Z
dc.date.available2017-07-02T01:10:35Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other59913
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/36631
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir noteikt latviešu apguvēju raksturīgākās pareizrakstības kļūdas franču valodā kā svešvalodā. Pētījuma pirmajā daļā tiek izpētīta franču valodas pareizrakstība. Tās ietvaros tiek aplūkota saikne starp franču valodas mutisko un rakstisko aspektu, tāpat arī tiek analizēta franču valodas pareizrakstība un tās īpatnības. Darbā fokuss tiek likts uz pareizrakstības kļūdu klasificēšanas problēmu, tiek aplūkoti galvenie iemesli, kuru dēļ valodas apguvēji pieļauj kļūdas. Pētījuma otrajā daļā tiek veikta kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze, kurā tiek pētītas franču valodas centralizētā eksāmena rakstiskajā daļā pieļautās pareizrakstības kļūdas. Praktiskās daļas rezultāti liecina, ka visizplatītākās ir leksiskās pareizrakstības kļūdas - akcentu un burtu pievienošana vai izlaišana -, kā arī gramatiskās pareizrakstības kļūdas - saskaņojot lietvārdu dzimtē un personā ar īpašības vārdu, artikulu u.c. Pētījums dod perspektīvu franču valodas pareizrakstības pasniegšanai, jo tajā tiek apūkoti problemātiskākie gadījumi, ar kuriem apguvēji saskaras rakstīšanas laikā.
dc.description.abstractThe objective of the bachelor thesis is to identify the typical orthographic errors in written part of the central examination of French. The first part focuses on French orthography. Relation between oral and written aspects of the French language are analyzed, as well as French orthography and its particularities. Furthermore, this study focuses on the problematic of the classification of orthographic errors and the main reasons why this type of errors occur in the essays written by Latvian students of French. The second part of the bachelor thesis consists of a quantitative and qualitative analysis of the errors committed in the written part of central examination in French. The results show that the most recurring errors are those of lexical orthography - omission or addition of accents and letters - and grammatical orthography - concord errors. This bachelor thesis opens new perspectives in teaching French orthography as it demonstrates problematic aspects that are faced when producing written texts.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectpareizrakstības kļūda
dc.subjectleksiskā pareizrakstība
dc.subjectgramatiskā pareizrakstība
dc.subjecttipoloģija
dc.titleLatviešu apguvēju pareizrakstības kļūdas franču valodā: Franču valodas centralizētā eksāmena rakstiskās daļas analīze
dc.title.alternativeLatvian Student Orthographic Errors in French: Analysis of the Written Part in the Centralized Examination in French
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record