Komunikatīvās ietekmes stratēģijas, taktikas un retoriskās tehnikas Latvijas konkurējošo telekomunikāciju uzņēmumu reklāmā.
Author
Černova, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darbs veltīts komunikatīvo stratēģiju, taktiku un retorisko tehniku ietekmes izpētei Latvijas konkurējošo telekomunikāciju kompāniju reklāmās. Darba mērķis – atklāt komunikatīvās stratēģijas, taktikas un noskaidrot to veidojošās ietekmes retoriskās tehnikas. Autore veic lingvoretorisku materiāla analīzi, nosaka galvenos argumentus, stratēģijas un taktikas, kas ir svarīgas reklāmas videoziņojumu iedarbībā. Pētījumu papildina reklāmas tekstu neverbālie elementi. Autore aplūko paņēmienus, kas pastiprina mobilo operatoru reklāmas iedarbības retoriskās tehnikas, pie šiem paņemieniem pieder arī metafora. Maģistra darbs ir strukturēts divās nodaļās. Pirmā – aplūko galvenos teorētiskos jautājumus, kas nepieciešami pētījuma veikšanai. Otrajā – atbilstoši pētījuma mērķim un uzdevumiem tiek noteiktas komunikatīvās stratēģijas un taktikas, runas tehniku ietekme Latvijas konkurējošo telekomunikāciju kompāniju reklāmās. Pētījums var interesēt studentus, PR un reklāmas jomas speciālistus, žurnālistus un filologus. This thesis is devoted to communicative strategies and tactics and rhetorical techniques in advertisement of the Latvian competing telecommunication companies. The aim of this thesis was to reveal communicative strategies and tactics and to reveal which rhetorical techniques are used in order to form those strategies and tactics. The author is using linguistic -rhetorical analysis of the material, highlights main arguments, strategies and tactics, which are important in affecting the advertisement’s visual messages. The non-verbal constituent of the advertisement’s texts is used in the study, the methods which are increasing the rhetorical techniques are looked at in the advertisiment of mobile operators, including the metaphor. The thesis is dived into two parts. The first part highlights the main theoretical issues, which are necessary for the research, the second part studies, in accordance with the tasks set, the strategies and tactics and the rhetorical techniques in advertisement of the Latvian competing telecommunication companies. This thesis may interest students, specialists in PR and advertisement field, as well as journalists, and philologists.