Show simple item record

dc.contributor.advisorBirziņa, Rita
dc.contributor.authorPētersone, Līva
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Bioloģijas fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:06:37Z
dc.date.available2018-06-30T01:06:37Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64743
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/38611
dc.description.abstractMūsdienās aktuāla tēma augstākajā izglītībā ir studentu piesaistīšana un noturēšana studijām, jo kā liecina pētījumi viena trešā daļa no augstākās izglītības studentiem nepabeidz bakalaura līmeņa studijas. Pamatā studentu izstāšanos no studijām apskata un analizē no psiholoģijas viedokļa, taču pēdējo 20 gadu laikā ir radusies interese par citiem faktoriem, kas noved pie studentu izstāšanās no augstskolas, tāpēc pētot vēl dziļāk šo problēmu, tiek meklētas savstarpējās saiknes starp dažādiem faktoriem, tai skaitā, veģetatīviem parametriem (sirdsdarbības frekvence un ādas elektrodermālā aktivitāte), lai pēc iespējas precīzāk noskaidrotu iemeslus un turpmāk mazinātu studentu iztāšanos no studijām. Pētījums sastāvēja no divām daļām - aptaujas, kurā piedalījās 38 studenti un veģetatīvo parametru reģistrēšanas, kurā iesaistījās 19 no 38 studentiem. Studentu vecums bijano 19 līdz 22 gadiem. Rezultāti parāda, ka starp veģetatīvajiem parametriem un augstākās neirālās darbības parametriem būtiskas korelācijas saiknes nav, taču liela nozīme ir studentu priekšzināšanām ne tikai savā izvēlētajā specialitātē, bet arī citās dabaszinātnēs. Kā arī pēc studentu domām galvenais faktors veiksmīgam studiju procesam ir personiskais, taču rezultātus izanalizējot atklājās, ka liela nozīme ir arī akadēmiskajam faktoram.
dc.description.abstractNowadays, the topical subject in higher education is attracting and retaining students, as studies show that one third of graduate students do not complete baccalaureate studies. Basically, the students' withdrawal from studies is considered and analyzed from a psychological point of view, but over the past 20 years there has been an interest in various factors that lead to student abandonment; therefore, researching deeper this problem is looking for mutual relationships between different factors and vegetative parameters (heart rate frequency and skin electrodermal activity) in order to ascertain the reasons as accurately as possible and further reduce students' exhibitions from studies. The study consisted of two parts - a questionnaire, in which 38 students participated and the registration of vegetative parameters, in which 19 out of 38 students participated. Students aged 19 to 22 years. The results show that there are no significant correlation between vegetative parameters and higher neural activity parameters, but the knowledge of students is important not only in the chosen specialty but also in other natural sciences. Also, according to students, the main factor for a successful study process is personal, but analyzing the results revealed that the academic factor is also important.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectBioloģija
dc.subjectstress
dc.subjectstudentu adaptācija
dc.subjectaugstākā neirālā darbība
dc.subjectsirdsdarbības frekvence
dc.subjectādas elektrodermālā aktivitāte
dc.titleMentālā stresa izvērtējums studentiem pēc sirdsdarbības frekvences un ādas elektrodermālās aktivitātes
dc.title.alternativeAssesment of student’s mental stress based on heart reate and skin electrodermal activity
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record