Sociokultūras aspekti reklāmās
Author
Junkina, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, pastāv daudz organizāciju, kuru darbības ir vērstas uz dažāda veida kaitējumu, videi, dzīvniekiem un cilvēkiem, novēršanai. Tās izmanto dāzādas metodes, lai mainītu cilvēku uzvedību un attiecību pret dabu un citiem cilvēkiem. Viena no tām, ir sociālais mārketings. Šī pētījuma mērķis ir izanalizēt valodniecisko metožu lietojumu drukāto vai tiešsaistes reklāmu saukļos, kā arī noskaidrot, kura metode tiek izmantota visbiežāk. Empīriskā pētījuma rezultāti parādīja, ka personifikācija un metafora, atlasītajās sociālajās reklāmās, tiek izmantotas visbiežāk. Ir gadījumi, kad vienā reklāmā ir vairāk nekā viens sauklis, kā arī izmantotas vairākas valodnieciskās metodes. Valodniecisko metožu iekļaušana saukļos padara reklāmu pievilcīgāku un iegaumējamu. Nowadays, there are many organisations, whose actions are aimed at preventing different kind of damages to the environment, animal and people. They use different methods in order to change people’s behaviour and attitude towards the environment and other people; one of them is social marketing. The purpose of the present research is to analyse the use of the linguistic devices in the slogans of printed or online display social advertisements, and to find out which linguistic device is used more frequently. The results of the empirical research showed that: personification and metaphor are the most frequently used in the selected social advertisements; there are cases, when one advertisement contains more than one slogan and more than one linguistic tool. Linguistic devices make an advertisement more attractive and memorable.