Valodniecības aspektu loma žurnāla Forbes rakstu mērķauditorijas sasniegšanā
Author
Pumpure, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Beļicka, Līga
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Šīs disertācijas temats ir lingvistisko un citu aspektu lietojums lasītāju mērķa auditorijas sasniegšanai Forbes žurnāla rakstos. Kopumā, ir novērojams trūkums attiecībā uz pētījumiem, kas saistīti ar lasītāju mērķauditoriju kā galveno faktoru rakstisku darbu veidošanā. Sekojoši, trūkst arī informācijas par tiem faktoriem un instrumentiem, kuru lietošana palīdz sasniegt mērķauditoriju. Tādēļ, šī darba mērķis ir noteikt kādi lingvistiskie un ar tiem saistītie kontekstuālie aspekti tiek izmantoti lasītāju mērķauditorijas sasniegšanā žurnāla Forbes rakstos, kā arī, izanalizēt, kāda ir šo aspektu ietekme uz mērķa auditorijas sasniegšanu. Lai analizētu būtiskās žurnāla iezīmes un autora viedokli, tika izmantota diskursa analīze. Šī metode tika izmantota arī, lai apskatītu rakstu struktūru, sintaksi, leksiku, koherences elementus un apslēpto vēstījumu pētījuma korpusā, kas sastāv no desmit Forbes rakstiem. Visbeidzot, balstoties uz izanalizētajiem elementiem, tika noteikta lasītāju mērķauditorija. Šī pētījuma rezultātā tika noteikti dažādi lingvistiski elementi un ar tiem saistīti ārēji aspekti, kas palīdz sasniegt lasītāju mērķauditoriju. Pētījumā secināts, ka mērķauditorija tiek sasniegta, pielietojot dažādus leksiskus, sintaktiskus un cita veida instrumentus, lai uzturētu kopīgu valodu starp autoru un lasītāju, balstītu idejas attīsti uz lasītāju iepriekšējām zināšanām un radītu koherentu rakstu. The topic of this thesis is the effect of linguistic and other aspects for reaching readership of Forbes magazine articles. Overall, a lack of research regarding the readership as the focal point of creating a piece of writing can be observed. Consequently, also a lack of information on factors and tools used to reach the audience. Therefore, the purpose of this research is to determine which linguistic and related contextual aspects contribute to reaching a readership of Forbes magazine articles and to analyse the impact these aspects have on reaching the readership. Discourse analysis was applied to analyse relevant characteristics of the magazine and the authors’ viewpoint. Discourse analysis was also used to examine the structure, syntax, lexis, coherence elements and hidden messages of the corpus of research which was ten Forbes articles. Finally, the readership was determined based on the analysed elements. As a result of this research various linguistic elements and associated external aspects that contribute to reaching readership were determined. Thus, in conclusion, a readership is reached by applying several lexical, syntactic and other types of tools to maintain a common language between the reader and writer, build upon the readership’s pre-existing knowledge and create a cohesive article.