Show simple item record

dc.contributor.advisorKalnbērziņa, Vita
dc.contributor.authorŽuravska-Aļeksejeva, Nataļja
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-06-30T01:09:54Z
dc.date.available2018-06-30T01:09:54Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64459
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39017
dc.description.abstractSamērā nesen zinātnieki sāka pievērst uzmanību agrīnājai valodas apguvei, jo pirms tam nepastāvēja būtiskas atšķirības starp valodu macīšanās procesu un valodu apguvi. Mūsdienās ir veikti pētījumi saistībā ar pirmās valodas apguvi (Lust un Foley, 2008; Clark, 2009), tāpat arī veikti pētījumi otras valodas apguvē (Saville-Troike, 2006), bilingvālās valodas apguves pētījumi (Houwer, 2009), kā arī mazbērnu valodas pētījumi (Crystal, 2005). Šajā maǧistra darbā tika ietverti bērnu žestu pētījumi (Iverson et al., 1999; Blake, 2007; Cochet and Vauclair, 2012; Hoff, 2014). Blake (2007) un Hoff (2014) pētījumi balstīti uz komunikatīviem žestiem, bet (Iverson et al.(1999) un Cochet un Vauclair (2012) pētījumos iepriekš minēto terminu nelieto. Šī maǧistra darba mērķis ir apkopot zinātnisko literatūru par valodas apguvi, par verbālu un neverbālu komunikāciju, veikt gadījuma analīzi - bērna novērojumu mājas apstākļos un analizēt novērotā bērna žestu pielietošanu un verbālo runu pirmās valodas apguves procesā. Pētījums tika veikts, izmantojot novērošanas metodi, lietojot video filmēšanu un veicot piezīmes. Veiktā novērojuma rezultāti liecina, ka bērns lieto žestus pirms sāk runāt vai izmanto žestus runas ietvaros vai bez tās. Pētījuma ietvaros tika konstatēts, ka divus ar pusi gadus vecs bērns var neizmantot verbālo valodu, bet neskatoties uz to, viņš ir intelektuāli attīstīts, lai komunicētu un izteiktu savas domas, lietojot neverbālo valodu, konkrēti žestus un norādītāja žestus, pie tam izmantojot žestus dažādos apstākļos, piedēvējot tiem dažādas nozīmes.
dc.description.abstractRelatively recently researchers have addressed the early language acquisition, as there was no division before between learning and acquisition. There are now studies on first language acquisition (Lust and Foley, 2008; Clark, 2009), second language acquisition (Saville-Troike, 2006), bilingual language acquisition (Houwer, 2009), there is also research on baby talk (Crystal, 2005), the most important for the present paper is research on gestures used by children (Iverson et al., 1999; Blake, 2007; Cochet and Vauclair, 2012; Hoff, 2014). Blake (2007) and Hoff (2014) focus their attention on communicative gestures, while Iverson et al.(1999) and Cochet and Vauclair (2012) do not use this term. The purpose of the paper is to study the literature on language acquisition, verbal and nonverbal communication, to carry out a case study of one child in home environment and evaluate the use of gestures and verbal speech in language acquisition. The method is observation using video recording and notes. Results show that the child uses gestures before he is able to speak to accompany the speech or alone. The conclusions are that two years and a half old child might not use verbal speech, although he is cognitively mature to communicate and expresses himself using nonverbal language, gestures and pointing gestures in particular, in different contexts and aim plying different meaning.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectžesti
dc.subjectnorādītāja žesti
dc.subjectagrīnā valodas apguve
dc.subjectgestures
dc.subjectpointing gestures
dc.titleKomunikatīvie žesti agrīnajā valodas apguvē
dc.title.alternativeCommunicative Gestures in Early Language Acquisition
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record