Uz žanra balstītas pieejas izmantošana pētnieciskā darba anotācijas un ievada rakstītmācīšanā
Автор
Lekavičute, Aļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2018Metadata
Показать полную информациюАннотации
Lai iegūtu bakalaura grādu, ir nepieciešamas labi attīstītas akadēmiskās rakstīšanas prasmes un zinātniski pētnieciskā darba žanra zināšanas, tādējādi ir svarīgi palīdzēt studentiem tās attīstīt. Šī pētījuma mērķis bija noskaidrot žanrā balstītas pieejas efektivitāti pētnieciskā darba rakstīšanai universitātē, izmantojot gadījuma izpēti. Tā ietvēra zinātniski pētnieciskā darba anotācijas un ievada rakstīšanas mācīšanu, nodarbību vērošanu, aptaujas un žanra analīzi. Pētījuma rezultāti parādīja studentu rakstīšanas iemaņu uzlabošanos attiecīgajos žanros. Var secināt, ka žanra pieeja ir efektīva, jo studenti apzinās anotācijas un ievada retorisko struktūru un valodas iezīmes un spēj izmantot iegūtās zināšanas. Tomēr, lai sasniegtu labāku rezultātu, ir nepieciešams nodrošināt iespēju studentiem uzlabot uzrakstīto, izmantojot procesa rakstīšanas pieejas elementus. To gain a bachelor’s degree, well-developed academic writing skills and the knowledge of the research paper genre conventions have become crucial; thus, it is important to assist students in developing these skills and knowledge. The present study was aimed at determining the efficiency of the genre-based approach to teaching research paper writing at university using a case study as a research method. It comprised abstract and introduction teaching, classroom observation, a questionnaire and genre analysis. The results of the study showed the improvement of the students’ writing skills of the relevant part-genres. It can be concluded that the genre-based approach is an efficient approach as the students become aware of and are able to use the required rhetorical structure and language of the genres. However, it is also necessary to expose them to meaningful writing practice using elements of the process-writing approach to achieve a better result.