Biznesa saziņas neverbālie aspekti
Author
Bindemane, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Komunikācijai ir ļoti nozīmīga loma no mūsdienu sabiedrībā, kā arī darba intervijās, kuras ir svarīgas biznesa saziņas daļa ikvienam cilvēkam. Tās var definēt kā oficiālas sanāksmes, kas skar personas profesionālo karjeru, un izlemj, vai intervējamais iegūs darbu vai ne. Neverbālā komunikācija ir neatņemama daļa no ikvienas savstarpējās saskarsmes un ir jāņem vērā, gatavojoties darba intervijai. Šīs Bakalaura darba mērķis ir paaugstināt intervējamā informētību par pareizu neverbālās komunikācijas lietošanu darba intervijās un veidiem kā tā var ietekmēt pozitīvu vai negatīvu iznākumu darba intervijai. Pētījuma metode, šajā bakalaura darbā ir gadījumu izpētes metode. Teorija par to, kā intervējamam vajadzētu uzvesties darba intervijā, lai gūtu panākumus pilnībā nesakrīt ar video ierakstiem, kas tika analizēti. Dažus no punktiem var ņemt kā piemēru no visiem video, kas analizēti empīriskajā daļā, bet neviens no tiem atspoguļo neverbālo komunikāciju pilnība. Communication is a very important part of a today’s contemporary society as well as a job interviews which are essential in every person’s professional life, business interaction. They can be explained as formal meeting that affects a person’s professional career and decides whether the applicant will get the job or not. Nonverbal communication is a part and parcel of any face-to-face interaction therefore it must be considered while preparing for a job interview. The aim of this BA thesis is to raise the applicant’s awareness of the use of correct NVC in job interviews and the ways it may impact a positive or negative outcome of a job interview. The research method used in this BA thesis is a case study. The theory on how an applicant should behave on a job interview in order to success did not correspond completely with the video recordings that were analysed. Some points can be learned from every video analysed in the empirical part, but none of them represents the nonverbal behavior by all 100%.