Tēlu izveides principi Viļa Lāča romānā "Zvejnieka dēls" saistījumā ar romāna ekranizācijām 1939. un 1957. gadā
Author
Voicioneka, Velta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kušnere, Sigita
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā tiek pētīts, ar kādiem mākslinieciskajiem līdzekļiem Vilis Lācis (1906–1966) veido tēlus romānā „Zvejnieka dēls” un kā šie tēli tiek atainoti romāna ekranizācijās 1939. un 1957. gadā. Vilis Lācis ir latviešu rakstnieks, kurš savu popularitāti lasītāju vidū ieguva ar romānu „Zvejnieka dēls”. Vēlākajos gados – padomju okupācijas laikā – V. Lācis aktīvi sāk darboties politikā un izrādīt savu atbalstu padomju ideoloģijai, tieši šī iemesla dēļ V. Lācis latviešu literatūras vēsturē ir kļuvis par vienu no neviennozīmīgāk vērtētajiem latviešu autoriem. Bakalaura darbā aplūkota gan V. Lāča literārā darbība, gan veikta romāna un filmu tēlu izveides analīze. This Bachelor’s degree paper studies how V. Lācis (1906¬–1966) creates characters in his novel „The Fisherman’s Son”, which artistic means he uses and how these characters are portrayed in both screening of the novel, one in 1939 and the other in 1957. V. Lācis is a Latvian writer, who gained his popularity among readers with his novel „The Fisherman’s Son.” During the Soviet occupation, he started to participate in politics and support the Soviet ideology, because of this he has become one of the most controversial authors in the history of Latvian literature. This paper addresses both, his literary activity and the analysis of his characters.