Show simple item record

dc.contributor.advisorBicjutko, Tatjana
dc.contributor.authorKlimza, Raivis
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:09:56Z
dc.date.available2018-07-02T01:09:56Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other64212
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/39992
dc.description.abstractBakalaura darbs “Populāro dziesmu nosaukumu analīze” veidots, fokusējoties uz vispopulārāko (pamatojoties uz Billboard žurnālā apkopotajiem datiem) ASV dziesmu nosaukumiem. Galvenais uzdevums bija veikt stilistisko analīzi, kura vērsta uz gramatiskajiem līdzekļiem un leksikas izvēli šajos nosaukumos. Darba mērķis ir iztirzāt dominējošās tendences dziesmu nosaukšanā 2000., 2010. un 2017. gados, apcerēt žanra svarīgumu tajā un izpētīt valodnieciskās īpašības, kas piemīt šīm dziesmām. Tas tika darīts ar pamatotās teorijas palīdzību, kā arī kvalitatīvo un kvantitatīvo analīzi. Darba gaitā tika secināts, ka marķētiem elementiem, kuri tiek izmantoti žanra specifikas vai izpildītāja vēlmes panākt individuālu lokālo stilistisko efektu dēļ, dziesmu nosaukumiem piemīt vizualizācijas funkcija, kas nodrošina to izcelšanos citu dziesmu starpā.
dc.description.abstractThis bachelor thesis “Analysis of Popular Song Titles” focuses on the titles of the most popular songs in the United States according to the Billboard magazine and attempts to perform a stylistic analysis, paying special attention to grammar and vocabulary choices in the said song titles. The goal is to reveal the prevalent song naming trends in years 2000, 2010, and 2017, grasp the importance that music genre plays in the naming of the songs, and explore the linguistic features pertaining to those songs, which is achieved with the help of grounded theory, qualitative and quantitative analyses. In the course of the research it was concluded that most marked elements in song titles serve the function of visualization in order to discern the titles among other songs, be it due to genre specifics or artists’ desire to achieve their own local stylistic effect.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectValodniecība
dc.subjectmetaforas
dc.subjectstila marķieri
dc.subjectmarķējums
dc.subjectleksikas izvēle dziesmu nosaukumos
dc.subjectlokālie un globālie stilistiskie efekti
dc.titlePopulāru dziesmu nosaukumu analīze
dc.title.alternativeAnalysis of Popular Song Titles
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record