• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • русский 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Войти
Просмотр элемента 
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
  •   Главная
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Просмотр элемента
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Aviokompāniju reklāmu raksturojums sociālo tīklu tīmekļa vietnēs Facebook un Twitter

Thumbnail
Открыть
306-64363-Germane_Elina_eg14028.pdf (4.300Mb)
Автор
Ģērmane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Karapetjana, Indra
Дата
2018
Metadata
Показать полную информацию
Аннотации
Reklāma ir profesionālā diskursa žanrs, kas tiek izmantots komunikācijai ar sabiedrību. Mūsdienās internets un sociālo tīklu tīmekļa vietnes tiek bieži izmantotas reklāmas nolūkos. Šī pētījuma mērķis bija analizēt lingvistiskās un paralingvistiskās iezīmes sociālo tīklu tīmekļa vietnēs Facebook un Twitter publicētajās aviokompāniju reklāmās. Pētījums tika balstīts uz Kuka (Cook, 1992) piedāvāto diskursa analīzes modeli, kas ietver teksta un konteksta analīzi. Pētījuma rezultāti parādīja, ka šo reklāmu tekstos izmantotā valoda ir vienkārša un lasītājam draudzīga, kas ir panākts, pārsvarā izmantojot vienkāršus teikumus, kā arī lietojot kontrakcijas un saīsinājumus. Tā arī imitē sarunu ar lasītāju pirmās un otrās personas vietniekvārdu, kā arī pavēles un jautājuma teikumu lietojuma dēļ. Tekstos tiek izmantoti īpašības vārdi, idiomas un metaforas, kas padara valodu lasītājam pievilcīgu. Reklāmu teksti satur tādas paralingvistiskās iezīmes kā emocijzīmes, lielo burtu lietojumu un izsaukuma zīmes, kas imitē sejas izteiksmes, žestus, intonāciju un izceļ atsevišķas teksta daļas. Tipiska šo reklāmu iezīme ir hipersaišu un mirkļbirku lietojums. Attēli ir svarīgi šo reklāmu elementi, jo tie atspoguļo un papildina reklāmu tekstos pausto domu, un to mērķis ir piesaistīt adresātu uzmanību un radīt viņos interesi. Pētījuma rezultāti ļauj secināt, ka aviokompāniju reklāmās identificētās lingvistiskās un paralingvistiskās iezīmes palīdz sasniegt reklāmu komunikatīvos mērķus, proti, reklamēt kompānijas un to pakalpojumus, radīt cilvēkos interesi par piedāvātajiem pakalpojumiem, modināt viņos vēlmi ceļot un pārliecināt viņus iegādāties lidojumus.
 
Advertisement is a professional discourse genre used to communicate with society. The Internet and social networking sites are frequently used for advertising purposes nowadays. The purpose of the research was to analyse linguistic and paralinguistic features in airline advertisements on the social networking sites Facebook and Twitter. Cook’s (1992) framework of discourse analysis, which suggests analysing text and context, was applied. The results of the research showed that the language used in the texts of these advertisements is simple and reader friendly, ensured by the dominance of simple sentences and the presence of contractions and clippings; interactive, resulted from the use of the first and second person pronouns and imperative and interrogatives sentences, and appealing, achieved by the use of adjectives, idioms, and metaphors. The texts contain such paralinguistic features as emoticons, capitalisation, and exclamation marks, which imitate facial expressions, gestures, intonation, and highlight some parts of texts. A typical feature of these advertisements is the presence of hyperlinks and hashtags. Pictures are important elements of these advertisements, as they reflect and supplement the message expressed in the texts, and they aim to attract the addressees’ attention and arouse their interest. The conclusions drawn suggest that the identified linguistic and paralinguistic features have a functional relationship to the general communicative purposes of the airline advertisements on Facebook and Twitter; that is, their use may help to promote the companies and services, create people’s interest in the services, arouse their desire to travel, and persuade them to purchase the flights.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40005
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6216]

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV
 

 

Просмотр

Весь DSpaceСообщества и коллекцииДата публикацииАвторыНазванияТематикаЭта коллекцияДата публикацииАвторыНазванияТематика

Моя учетная запись

Войти

Статистика

Просмотр статистики использования

University of Latvia
Контакты | Отправить отзыв
Theme by 
@mire NV