Teātris Irinas Saburovas romānā “Vecās pilsētas kuģi”.
Autor
Ļebedeva, Jeļizaveta
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Sproģe, Ludmila
Datum
2018Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darbs ir veltīts I. Saburovas romāna “Vecas pilsētas kuģi” teatralitātes izpētei. Vadoties pēc analītiskām, intertekstuālām, vēsturiskām un biogrāfiskām analizes metodēm, autors pēta un interpretē teātra poētiku I. Saburovas romanā “Vecas pilsētas kuģi”. Darbs sastāv no trim daļam. Pirmajā nodaļā ir apskatīta I. Saburas prozas poētikas īpatnības un iepriekšējie romāna “Vecas pilsētas kuģi” pētījumi. Otrā nodaļa ir veltīta zinātniskās literatūras par “teātra koda” jēdzienu, kompozīcijas struktūru “teksts tekstā”, intertekstualitātes poetiku un prototipa loma māksliniecisko tēlu veidošanā izpētei. Trešajā nodaļā, dažādos līmeņos, tiek veikta I. Saburovas romāna “Vecas pilsētas kuģi” teātralitātes analīze. Darba autors nonāk pie secinājuma, ka teātris rada romāna filozofisku nozīmi un atspoguļo 1920.-1940. gadu Rīgas iedzīvotāja pasaules uzskatu. Pētījums var veicināt interesi par reģionālo vai vietējo kultūru, kas ir krievu baltiešu kultūra. This thesis focuses on researching the theatricality in the novel “Ships of the Old City” by Irina Saburova. The author, using analytical, intertextual, historical and biographical methods of analysis, researches and interprets the poetics of theatricality in the novel “Ships of the Old City” by Irina Saburova. This thesis contains three parts. The first chapter illuminates features of the poetics of I. Saburova’s prose and previous studies of the novel “Ships of the Old City”. The second chapter studies scientific literature about the concept of “theatrical code”, compositional structure “text in the text”, poetics of intertextuality, and role of the prototype in the creation of a literary hero. The third chapter is an analysis of the theatricality in the novel “Ships of the Old City” by Irina Saburova. The author of this thesis comes to the conclusion that the theater generates the philosophical meaning of the novel and reflects the world view of a resident of Riga 1920-1940-ies. The research can promote interest in regional or local culture, which is the culture of the Russian Baltic.