• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hallju kā globālās un virtuālās vides fenomens (2000 – 2017)

Thumbnail
View/Open
306-64980-Kovaleva_Silvija_sk15093.pdf (793.7Kb)
Author
Kovaļeva, Silvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kraushaar, Frank Jochen
Date
2018
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir “Hallju kā globālās un virtuālās vides fenomens (2000 – 2017)”. Darbā tiek rakstīts par Korejas viļņa jeb hallju kultūras izplatību pasaulē. Pirmajā daļā tiek aplūkoti hallju pirmsākumi, kas aizsākās Ķīnā un pēc tam Japānā. Otrajā daļā tiek aplūkota hallju otrā fāze jeb neo-hallju, kuras galvenais Dienvidkorejas eksporta veicinātājs bija Korejas popmūzika, zināma arī kā K-pop. Darba trešajā daļā tiek aplūkota hallju trešā fāze, kurā tiek izplatītas Dienvidkorejas dzīvesstila elementi, piemēram, modes tendences. Darbā tiek analizēti dažādu ekspertu viedokļi par hallju popularitātes iemesliem, kā arī apspriest izplatīšanās iemesli. Darba mērķis ir izpētīt hallju fenomena izplatīšanās faktorus, kā arī izpētīt gan Dienvidkorejas gan citu valstu reakciju uz to.
 
The title of this Bachelors paper is “Hallyu as a global and virtual phenomenon (2000 – 2017)”. The paper is about Korean wave or Hallyu expension in the world. In the first part the beginning of Hallyu is looked int, that started in China and later in Japan. The second part is focused on Hallyu’s second phase or Neo – Hallyu, whose main export was Korean pop music, also known as K-pop. In the third part, Hallyu’s third phase is looked into, in which Korean lifestyle elements, for example, fashion trends, were spread. This paper analyzes different expert opinions about Hallyu’s success and also it’s expansions reasons are discussed. The purpose of this paper is explore the reasons of hallyu expansion and to explore South Korea’s and other countries reaction to it.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40040
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV