Show simple item record

dc.contributor.advisorGrudule, Māra
dc.contributor.authorKalks, Estere
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:10:24Z
dc.date.available2018-07-02T01:10:24Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65143
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40051
dc.description.abstractBakalaura darba „Idejas par skolu un mācīšanos apgaismotāja G. F. Stendera darbos” mērķis ir izpētīt G. F. Stendera darbus 18. gs. pedagoģiskās domas kontekstā, raksturojot grāmatās iekļautās idejas par skolu un mācīšanos. Darba teorētiskajā daļā sniegts ieskats G. F. Stendera pedagoģiskajā darbībā Kurzemes hercogistē un Kopenhāgenā, pievēršot uzmanību arī viņa pedagoģiska rakstura darbiem. Tāpat arī raksturota pedagoģiskā doma Eiropā 18. gs. vidū, izpētot, kā ar to sasaucas G. F. Stendera uzskati. Praktiskajā daļā analizēti G. F. Stendera darbi, apkopojot tajos iekļautās idejas par skolu un mācīšanos, kā arī meklējot didaktiskos paņēmienus un piemērus, ar kādiem viņš vēršas pie lasītāja. Pētījumā analizēta grāmata „Jaukas pasakas un stāsti” (1766), ābeces „Jauna ABC un lasīšanas mācība” (1782) un „Bildu ābice” (1787), kā arī ziņģes, kas iekļautas „Augstas gudrības grāmatas (1774)” otrajā daļā. Atslēgvārdi: G. F. Stenders, apgaismība, 18. gs. pedagoģiskā doma, didaktiskie paņēmieni.
dc.description.abstractThe goal of the Bachelor thesis on „Ideas about school and learning in the works of the Enlightener G. F. Stenders” is to explore the works of G. F. Stenders in the context of pedagogical thought, describing the ideas about school and learning that are included in the books. In the theoretical part there is an insight given on the pedagogical working of G. F. Stenders in the dukedom of Kurzeme and in Copenhagen, also paying attention to his works of pedagogical nature. In addition, it describes the pedagogical thought of Europe in the middle of the 18th century, exploring how the views of G. F. Stenders compare to it. In the practical part, G. F. Stenders works were analysed collecting ideas about school and learning and searching for instructive methods and examples which he used to turn to the reader. In the research, the following works were analysed, a book called „Jaukas pasakas un stāsti” (1766) ABC book „Jauna ABC un lasīšanas mācība” (1782) and „Bildu ābice” (1787) along with folk songs included in the second part of „Augstas gudrības grāmatas” (1774). Key words: G.F Stenders, englightenment, pedagogical thought of 18th century, instructive methods.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectFiloloģija
dc.subjectG. F. Stenders
dc.subjectapgaismība
dc.subject18. gs. pedagoģiskā doma
dc.subjectdidaktiskie paņēmieni
dc.titleIdejas par skolu un mācīšanos apgaismotāja G.F.Stendera darbos
dc.title.alternativeIdeas about school and learning in the works of the Enlightener G.F.Stender
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record