Mūzika 20.gs. 20. – 30. gadu latviešu un lietuviešu prozā ( Jānis Ezeriņš “Pusdienas ar mūziku”, Andrejs Upīts “Mūzika”, Anšlavs Eglītis “Profesora Eipura orķestris”, Šatrijas Ragana “Vecajā muižā”, Jozs Tums Vaižgants “Onkuļi un tantes”)
Author
Bukša, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalniņa, Ieva
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir “Mūzika 20. gs. 20.–30. gadu latviešu un lietuviešu prozā”. Pētījuma mērķis ir noskaidrot mūzikas funkcijas un semantiku 20. gs. 20.–30. gadu latviešu un lietuviešu prozā. Analīzei mūzikas aspektā izmantota Andreja Upīša novele “Mūzika”, Jāņa Ezeriņa novele “Pusdienas ar mūziku”, Anšlava Eglīša novelē “Profesora Eipura orķestris”, Šatrijas Raganas stāsts “Vecajā muižā” un Joza Tuma-Vaižganta stāsts “Onkuļi un tantes”. Pētījuma rezultātā salīdzināti latviešu un lietuviešu prozas darbi mūzikas aspektā, un veikti secinājumi par mūzikas tēmas iekļaušanās veidiem literārā darbā, to funkcionalitāti un nozīmību. The topic of this thesis is “Music in Latvian and Lithuanian prose in 20s–30s 20th century”. The aim of the study is to identify the function and the semantics of music in Latvian and Lithuanian prose in 20s–30s 20th century. Andrejs Upīts’s novella “Mūzika”, Jānis Ezeriņš’s novella “Pusdienas ar mūziku”, Anšlavs Eglītis’s novella “Profesora Eipura orķestris”, Šatrijos Ragana’s story “Sename dvare” and Juozas Tumas-Vaižgantas’s story “Uncles and Aunts” are used for analysis. The comparision of the mentioned Latvian and Lithuanian literary works and conclusions regarding the incorporation af the topic of music within literary works and their function and significance therein form the body of the results of this study.