Show simple item record

dc.contributor.advisorPlacinska, Alla
dc.contributor.authorEnne, Elīna
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:10:34Z
dc.date.available2018-07-02T01:10:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other65987
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40069
dc.description.abstractKatru sabiedrību ieskauj daudzveidīga tipa sociālās problēmas, kas mēdz atšķirties dažādās kultūrās atkarībā no vēsturiskiem vai kultūras aspektiem. Sociālās reklāmas kampaņas ir efektīvs līdzeklis, kas ļauj veidot saikni ar sabiedrību un likt tai aizdomāties par ikdienas problēmu risinājumiem. Šajā darbā veikta pragmatiskā un tematiskā analīze, apskatot un salīdzinot sociālās reklāmas kampaņas Latvijā un Spānijā no 2015.-2017. gadam. Korpusa analīzei izraudzīti reklāmu plakāti un video. Izvēlētais materiāls veicina izpratni par sociālo reklāmu kampaņu tematiem, kā arī to veidošanas iemesliem vai nodomiem, kurus atspoguļo runas aktu analīze. Darba teorētiskā pieeja balstās uz Džona Ostina un Džona Sērla runas aktu teorijām. Tematiskā analīze balstās uz Marijas Lopesas (María López: 2005) klasifikāciju. Datu analīzei izmantota arī kvantitatīvā pētījuma metode.
dc.description.abstractEach society is surrounded by diverse types of social problems, which vary in different cultures depending on historical or cultural aspects. Social advertising campaigns are an effective tool in order to build a bound with the public and to make it realize the ways how to solve daily problems. In this paper, there has been conducted a pragmatic and thematic analysis of social advertising campaigns in Latvia and Spain from 2015-2017. The corpus consists of advertising posters and videos. The selected material raises understanding of the themes of social advertising campaigns, as well as the reasons or intentions for their creation, which are reflected in the analysis of speech acts. The theoretical approach of work is based on the speech act theories by John Austin and John Searle. The thematic analysis is based on Marie Lopez's classification (María López: 2005). A quantitative research method has also been used for data analysis.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectRomāņu valodu un kultūru studijas
dc.subjectsociālās reklāmas kampaņas
dc.subjecttematiskā analīze
dc.subjectpragmatiskā analīze
dc.subjectrunas akti
dc.subjectsabiedrības problēmas
dc.titleSociālās reklāmas fenomens Spānijā un Latvijā. Pragmatiskā un tematiskā analīze
dc.title.alternativeThe Phenomenon of Social Advertising in Spain and Latvia. Pragmatic and Thematic analysis
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record