Mutvārdu saziņa tiešsaistē: automātiskā sarunas partnera CALL-SLT piemērs
Author
Zvaigzne, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Šavlovska, Dina
Date
2018Metadata
Show full item recordAbstract
Digitālie līdzekļi paver jaunas perspektīvas valodu mācīšanas procesā, īpaši attiecoties uz rakstu valodas un mutvārdu apguvi, kā arī uz valodas prasmju trenēšanu kopumā. Tie palīdz attīstīt skolēna patstāvīgās mācīšanās prasmes. Šis pētījums ir attiecināms uz valodas mācīšanu un tehnoloģijām. Pētījuma mērķis ir noskaidrot, vai franču valodas apguvēju neverbālā komunikācija atšķiras divās komunikācijas situācijās – saziņā cilvēks-cilvēks, kur sarunas partneris ir dzīva būtne, kā arī saziņā cilvēks-mašīna, sarunājoties ar automātisko sarunas partneri CALL-SLT. Verbālās un neverbālās komunikācijas iezīmes tiek salīdzinātas abās komunikāciju situācijās. Atsaucoties uz pētījuma rezultātiem, ir iespējams secināt, ka starp abiem komunikāciju situācijas veidiem – cilvēks-cilvēks un cilvēks-mašīna – pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības. Šīs atšķirības īpaši atspoguļojas neverbālo parametru veidos un to izmantošanas biežumā. Digital tools open new perspectives for language teaching, notably regarding written and oral interaction acquisition, as well as language proficiency training, while developing the learning autonomy of the student. The present research focuses on teaching and technology. The objective of this study is to examine whether the non-verbal behaviour of French learners is different in the two types of interactions, in particular human-human interaction, where a human conversation partner is involved, and human-machine interaction, where the conversation partner is a machine operating on the CALL-SLT platform. Both the verbal and non-verbal behaviours are compared in the two types of situations. The present research claims that there is statistically significant difference between the students’ behaviour in the two types of interactions. The differences can be essentially found in the appearance rate and the types of nonverbal behaviour in both communication situations.