Show simple item record

dc.contributor.advisorPutniņa, Aivita
dc.contributor.authorSemjonova, Marija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
dc.date.accessioned2018-07-02T01:10:50Z
dc.date.available2018-07-02T01:10:50Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.other66823
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/40100
dc.description.abstractMaģistra darba “Morāle tiešsaistes (sa)ziņā: antropoloģisks skatījums” uzmanības centrā ir digitālās komunikācijas prakšu dažādības apzināšana. Pētījums aplūko moralizācijas (‘moralisation’, Liu) un morālo kodu lietošanas digitālo prakšu jautājumus, kā arī to ietekmi individuālo emociju, audzināšanas un citu pirms-digitālo pieredžu un afektu izdzīvošanā. Pētījuma mērķis ir apzināt sarežģītus individuālo un kolektīvo morāles vērtību veidošanas ceļus digitālajā vidē un to praktizēšanu ne-digitālajās izpausmēs. Lai sasniegtu šo mērķi, tika izvirzīta virkne papildjautājumu, kuru starpā ir morāles un ētikas jēdzieniskais nošķīrums, iemaņu un emociju pastāvēšanas nosacījumi digitālajā vidē un veidi, kuros virtuālais pārtop par reālo. Pētījuma rezultāti ir balstīti lauka pētījuma datos, kas norisinājās laika periodā no 2017. līdz 2018. gada pavasarim Latvijas iedzīvotāju un neseno Somijas imigrantu starpā. Lauka pētījuma datu analīzei ir izmantots QDA Miner Lite transkriptu datu analīzes virtuālais rīks. Atslēgas vārdi: morale, morālais kods, digitālā komunikācija, digitālās iemaņas, virtuālās un reālās vērtības
dc.description.abstractThe research focus of the Master's thesis "Morality in Online Communication: An Anthropological Perspective" is to identify practices for designing digital communication. The work addresses the questions of moralization (Liu) and use of moral codes in digital practices, as well as their effects in an individual's emotions, upbringing and other pre-digital experiences and affects. The goal of the research project is to argue about the complex ways in which individual and collective moral values in a digital environment are generated and how they are practiced in non-digital environments. To achieve this goal, a number of additional questions are raised, including the issue of moral and ethical divide, the conditions for the existence of skills and emotions in the digital environment and the ways in which the virtual becomes real. The results of the research are based on the fieldwork carried out between 2017 and 2018 among residents of Latvia and recent Latvian immigrants in Finland. The QDA Miner Lite, a virtual tool for transcription analysis, is used in interpreting the results of the fieldwork study. Keywords: morality, moral code, digital communication, digital skills, virtual and real values
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectAntropoloģija
dc.subjectmorāle
dc.subjectmorālais kods
dc.subjectdigitālā komunikācija
dc.subjectdigitālās iemaņas
dc.subjectvirtuālās un reālās vērtības
dc.titleMorāle tiešsaistes (sa)ziņā: antropoloģisks skatījums
dc.title.alternativeMorality in Online Communication: an Anthropological Perspective
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record