Show simple item record

dc.contributor.advisorVladimirska, Jeļenaen_US
dc.contributor.authorŠavlovska, Dinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:27Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:27Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other16804en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4582
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractDarbs ir veltīts franču valodas nominālās determinācijas un īpaši artikula izpētei, kas ir viens no lielākajiem svešvalodu apguvēju problēmjautājumiem. Pētījuma mērķis ir analizēt Enonsiatīvo Operāciju teorijas (EOT) pielietojamību franču valodas kā svešvalodas apguvē, salīdzinot to ar formālo un funkcionālo teoriju pieeju, kura lielākoties ir mūsdienu mācību materiālu izstrādes pamatā. Pētījumu veido divas daļas: teorētiskā, kurā tiek pētīta nominālās determinācijas jēdziens un tā izpratne divās minētajās teorētiskajās pieejās un empīriskā, kura balstās uz spontānu franču valodas apguvēju stāstījumu korpusa analīzi. Empīrisko datu analīze sastāv no trīs posmiem: pirmkārt, abu valodniecisko pieeju analīzes pēc to pielietojamības svešvalodu apguves kritērijiem; otrkārt, formālo un funkcionālo pieeju deskriptīvo bināro terminu pielietojamības pārbaudes; treškārt, enonsiatīvo operāciju peilietojamības analīzes. Veiktais pētījums pierāda, ka EOT, kura veido uz enonsiatīvajām operācijām balstīto nominālās determinācijas globālo modeli pieļauj labāku artikula interiorizāciju svešvalodas apguvē un veicina artikula lomas apzināšanu komunikācijā. Nepievēršot uzmanību tikai vienai valodai, EOT var palīdzēt konceptualizēt tādus jēdzienus kā determinācija, kuras norādes valodās var būt ļoti atšķirīgas, bet tās liecina par universālajām kognitīvajām operācijām (atsauksme uz jēdzienu, izcēlums, norādījums, pārskats). Atslēgvārdi: determinants, artikuls, Enonsiatīvo Operāciju teorija (EOT), enonsiatīvās operācijas, atsauksme uz jēdzienu, izcēlums, norādijums, pārskats.en_US
dc.description.abstractThe present research concerns the acquisition of nominal determination (i.e., the article), which constitutes one of the major difficulties for learners of FFL (French as a Foreign Language). The aim of the present study is to test the applicability of the Theory of Enunciative Operations (TEO) to the FFL teaching in comparison with the formal and functional theories that form the basis to the approach actually adopted by the majority of FFL teaching materials. This research consists of two parts: a theoretical part, which introduces the concept of determination and its interpretation from the perspective of both theories (i.e., formal/functional theories and TE) and an empirical part, based on the corpus of oral accounts of Latvian learners of FFL. The analysis consists of three stages: first, comparison of the two theoretical approaches, based on the criteria of applicability from the theory of linguistics to the teaching of FFL; second, testing the aptness of the binary descriptive terms used by the formal functional approaches; third, testing the applicability of enunciative operations to the acquisition of the determiner. This thesis approves that the EOT, attempted to develop a generic model of nominal determination based on the enunciative operations, allows for a better internalization of the foreign language grammar by the learner. It contributes to the awareness of the article’s role in the communication. TEO is not limited to the study of a particular language, especially with regard to the universal concepts, even though the referents may vary in different languages, it offers the conceptualization of determiner by means of the universal cognitive operations (i.e., reference to the notion, extraction, pinpointing, scanning). Keywords: determiner, article, TEO, enunciative operations, reference to the notion, extraction, pinpointing, scanning.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.subjectValodu un kultūras studijas, dzimtās valodas studijas un valodu programmasen_US
dc.titleNominālā determinācija franču valodā: gramatiskās kategorijas apguveen_US
dc.title.alternativeNominal determination in French: acquisition of a grammatical categoryen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record