Show simple item record

dc.contributor.advisorMarnauza, Māraen_US
dc.contributor.authorBērziņa, Ingaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:27Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:27Z
dc.date.issued2010en_US
dc.identifier.other16903en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4586
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractANOTĀCIJA Ingas Bērziņas promocijas darbs „Sadarbības prasmju pilnveidošanās džeza dziedāšanas studiju procesā” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas un psiholoģijas fakultātes Pedagoģijas nodaļā laika posmā no 2005. – 2009. gadam. Pētījuma objekts: Džeza dziedāšanas studiju process. Pētījuma priekšmets: Studentu sadarbības prasmju pilnveidošanās. Pētījuma mērķis: Noteikt sakarības studentu sadarbības prasmju pilnveidē džeza dziedāšanas studiju procesā un izstrādāt teorētisko modeli studentu sadarbības prasmju pilnveidei džeza dziedāšanā. Pētījuma hipotēze: Studentu sadarbības prasmes džeza dziedāšanas studiju procesā pilnveidojas efektīvāk, ja: students mērķtiecīgi pilnveido savas individuālās dziedāšanas prasmes sadarbībā ar pedagogu, veidojot muzikālo un psiholoģisko gatavību muzicēšanai grupu nodarbībās; džeza dziedāšanas apguve balstās uz vienotību muzikālo un sociālo sadarbības prasmju pilnveidē; studiju process tiek balstīts uz studentu sadarbības prasmju pilnveides modeli džeza dziedāšanā. Pētījuma bāze: Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmija. Darba struktūru veido ievads, divas daļas, nobeigums, literatūras saraksts un 29 pielikumi. Teksts izklāstīts uz 183 lpp., teorētiskās un praktiskās atziņas attēlotas 26 tabulās un 22 attēlos, literatūras sarakstā iekļauti 138 izdevumu nosaukumi latviešu, krievu, vācu un angļu valodā. Pielikumi kopumā uz 44 lpp. Pētījuma 1. daļā analizēta sadarbības būtība pedagoģijas un psiholoģijas literatūrā, kā arī izzināta sadarbības prasmju specifika džeza muzicēšanā. Analizēta grupu tipoloģija un grupu darbības specifika, kā arī meklēti kopīgie un atšķirīgie rādītāji, kas liecinātu par grupas darbu muzikālā un ar mūziku nesaistītā kontekstā. Nodaļā aprakstīta džeza vokālās tehnikas un improvizācijas prasmju apguve. Pamatojoties uz analizēto psiholoģisko un pedagoģisko literatūru, izstrādāti džeza dziedāšanas sadarbības prasmju kritēriji un rādītāji, kas piemēroti konkrētās augstskolas apstākļiem un izveidots sadarbības prasmju pilnveides modelis džeza dziedāšanā. Pētījuma 2. daļā veikta populārās un džeza mūzikas studiju programmas analīze un izstrādāta pētījuma datu vākšanas koncepcija. Izstrādāti vingrinājumi studentu sadarbības prasmju pilnveidei. Pētījuma bāzi veido Rīgas Pedagoģijas un izglītības vadības akadēmijas 7 džeza dziedāšanas studenti. Pētījumā iesaistīti 6 ārzemju eksperti. Pētījuma beigās veikts pētījuma rezultāta – džeza dziedāšanas studentu sasniegtā sadarbības prasmju līmeņa salīdzinājums ar ārzemju ekspertu ieteicamo sadarbības prasmju līmeni. Veikta kvalitatīvo datu un kvantitatīva datu apstrāde lietojot statistisko programmu SPSS.. Pētījuma beigās ārzemju pedagogu ieteicamo sadarbības prasmju līmeni nav sasniegusi džeza dziedāšanas studentu ķermeņa valodas pārvaldīšanas prasme, impulsīvās mijiedarbības un empātiskā radošuma prasmes. Ieteicamo līmeni pat mazliet pārsniedzis klausīšanās prasmes rādītājs, kas liecina par sadarbības prasmju pilnveides modeļa efektivitāti šajā sadarbības jomā. Tuvu ieteicamajam līmenim atrodas sadarbības prasmju radītāji – interese, mērķtiecība, atbildība, muzikālās bāzes izmantošana, rezultātu izvērtēšana un mākslinieciskā tēla atklāsme. Atslēgas vārdi: mūzikas pedagoģija, džeza dziedāšana, muzicēšana grupā, sadarbības prasmes.en_US
dc.description.abstractANNOTATION The doctoral thesis ‘The Development of Cooperation Skills in the Process of Studying Jazz Singing’ has been done from 2005 to 2009 by Inga Bērziņa, a student of the Department of Pedagogy of the Faculty of Pedagogy and Psychology at the University of Latvia. Research area: The process of studying jazz singing. Research object: Development of students’ cooperation skills. Research aim: To discover the connections underlying the development of students’ cooperation skills in the process of studying jazz singing and design a theoretical model for developing students’ cooperation skills in jazz singing. Research hypothesis: Students’ cooperation skills develop more efficiently during the process of studying jazz singing when students purposefully develop their individual singing skills through cooperation with a teacher and build their musical and psychological readiness for performing music in group classes; the process of learning jazz singing is based on a uniform development of musical and social cooperation skills; the process of studying is based on the developmental model of jazz singing students’ cooperation skills. Research base: Riga Teacher Training and Educational Management Academy. The paper consists of an introduction, two parts, conclusions, a list of references and 29 annexes. The text has been laid out on 183 pages; theoretical and practical conclusions have been shown in 26 tables and 22 figures; there are 138 sources in Latvian, Russian, German and English listed in the list of references. The annexes cover 44 pages. In the first part of the research the essence of cooperation as described in pedagogical and psychological literature has been analysed as well as the specifics of cooperation skills pertaining to singing jazz has been established. Group typology and group operation specifics have been analysed as well as common and distinctive parameters indicative of a group work within a musical context and outside it have been sought for. The chapter describes jazz vocal techniques and the process of learning improvisation skills. Based on the psychological and pedagogical literature analysed, criteria and parameters for jazz singing cooperation skills have been developed matching the circumstances of the particular tertiary institution; also, a model for developing jazz singing cooperation skills has been designed. In the second part of the research, the analysis of the study programme of popular and jazz music has been done and the concept for collecting the research data has been framed. Exercises for developing students’ cooperation skills have been devised. The research base is formed by seven jazz singing students at Riga Teacher Training and Educational Management Academy. There have been 6 foreign experts involved in the study. At the end of the research, the achieved results of jazz singing students related to the level of cooperation skills have been compared with the level of cooperation skills as recommended by foreign experts. The processing of qualitative and quantitative data has been performed with the statistical analysis software SPSS. At the end of the research it has been concluded that the level of three cooperation skills has not been achieved to the extent recommended by the foreign teachers: the mastering of the body language, impulsive interaction and expression of emphatic creativity. The criterion for listening has slightly exceeded the recommendable level indicating the efficiency of the developmental model of cooperation skills in this area of cooperation. Interest, purposefulness, responsibility, use of musical basis, evaluation of results and revelation of the artistic image are those cooperation skill parameters that come close to the recommendable level. Keywords: Music pedagogy, jazz singing, performing music in a group, cooperation skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleSadarbības prasmju pilnveidošanās džeza dziedāšanas studiju procesāen_US
dc.title.alternativeThe Development of Cooperation Skills in the Process of Studying Jazz Singingen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record