Tālākizglītības potenciāla izmantošanas un pilnveides iespējas darbā ar trešo valstu valstspiederīgajiem
Автор
Pičukāne, Ērika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Maslo, Irina
Дата
2014Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienu pasaulē cilvēku mobilitāte pieņemas nepieredzētos plašumos, kas rada jaunus izaicinājumus izglītības sistēmai daudzās valstīs, tai skaitā arī Latvijā. Viena no aktuālām problēmām visā pasaulē ir sabiedrības, tostarp skolotāju, neiecietība pret trešo valstu valstspiederīgajiem. Promocijas darbā Ērika Pičukāne ir raksturojusi un analizējusi situāciju par Latvijas skolotāju iecietību vai neiecietību pret trešo valstu valstspiederīgajiem. Pētījumā tika konstatēts, ka galvenais neiecietību sekmējošs faktors ir vietējo mediju saturs. Izmantojot teorētisko un empīrisko analīzi, darba autore piedāvā Burdjē teorijā pamatotas tālākizglītības pilnveides iespējas, kas veicina skolotāju iecietību kā profesionālo kapitālu. Pētījumā ir apzinātas esošās tālākizglītības problēmas (nevēlamie efekti) un noteiktas likumsakarības, kas ietekmē tālākizglītības vēlamā efekta (skolotāja iecietības) sasniegšanu. In modern world, human mobility has reached an unprecedented scale, which presents new challenges to education systems in many countries, also Latvia. One of the problems in the whole world is intolerance of the society including teachers towards third-country nationals. In this Thesis, Ērika Pičukāne describes and analyzes the situation with the intolerance of Latvian teachers. As the result of this analysis, she shows that the main factor that stimulates the intolerance are the mass media. After carrying out a theoretical and empirical analysis, Erika Pičukāne suggests an approach for improving the continuing education. This approach is inspired on Bourdieu's theory, and its purpose is to evolve such a professional asset as teachers' tolerance. Furthermore, this research points out existing problems (undesired effects) in the continuing education and correlations that show a path to the desired effect (teachers' tolerance).