• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Lietišķās angļu valodas vārdu krājuma apguves stratēģijas

Thumbnail
View/Open
306-68434-Runge_Paula_pr14011.pdf (1.332Mb)
Author
Ruņģe, Paula
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Svētiņa, Ruta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Apgūstot jaunu valodu, ir ļoti svarīgi atrast visefektīvāko vārdu krājuma apguves stratēģiju. Šī pētījuma mērķis ir izpētīt, kā vārdu krājuma apguves stratēģijas uzlabo biznesa vārdu krājuma zināšanas. Pētījuma metode teorētiskajā daļā ir literatūras apskats. Empīriskajā daļā pētījuma metode ir aprakstošā analīze. Pētījumā atklājies, ka jautājumu kartīšu un audio materiālu izmantošana ir visefektīvākās biznesa angļu valodas apguves stratēģijas. Pētnieks ir secinājis, ka vārdu krājuma apguves efektivitāte ir atkarīga no audzēkņu angļu valodas līmeņa un iepriekš iegūtās pieredzes attiecīgā vārdu krājuma jomā.
 
Finding the most effective vocabulary learning strategy is crucial in the process of acquiring a new language. The purpose of this research is to study how vocabulary learning strategies improve the knowledge of business vocabulary. The research method in the theoretical part is literature review. In the empirical part, the research method is descriptive analysis. The study revealed that the use of flashcards and audio materials is the most effective Business English learning strategy. The researcher concluded that the effectiveness of vocabulary learning strategies depends on the level of English knowledge the learners possess and their previous exposure to the relevant vocabulary field.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/46112
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV