Show simple item record

dc.contributor.advisorĶestere, Ivetaen_US
dc.contributor.authorAbene, Aija Ingrīdaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:38Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:38Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other20204en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4666
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractAutoritārās varas ietekme uz Latvijas vēstures mācīšanu Anotācija Pēdējos gados pētnieki sākuši pievērst uzmanību vēstures apgūšanas politiskiem aspektiem. Disertācijā pētīta Latvijas vēstures mācīšana Ulmaņa un Staļina režīmu kontekstā, atklājot autoritārās varas ietekmi uz mērķiem, saturu, mācību līdzekļiem un metodēm, skolotāja pozīciju. Vēstures mācīšanā autoritārismā salīdzināta ar vēstures mācīšanu Latvijā demokrātijas apstākļos. Konstatēts, ka autoritārisma ietekmē mērķi kļūst atsvešināti; politizētajā mācību saturā marginalizētas cilvēku grupas; mācību grāmatu autoru un grāmatu izvēles loks sašaurinās; skolotājs kļūst par valdošās varas mediju un ir ierobežots uzskatos un darbībā mācību procesā. Rezultātā veidojas divas vēstures mācīšanas kultūras: oficiālā skolā un neoficiālā vēstures apgūšana, kas rosina saglabāt nacionālās identitātes izjūtu. Atslēgas vārdi: autoritārisms, vēstures mācīšana, varaen_US
dc.description.abstractEffects of Authoritarianism on the Teaching of Latvian History Abstract Recent research on history teaching has begun to focus on political motivation. This study investigates Latvian history teaching under the authoritarian regimes of Ulmanis and Stalin revealing the effects of authoritarianism on goals, curriculum, teaching materials and methods, and the teacher’s position. Authoritarian traits are revealed through comparisons of history teaching in Latvia under democracy. Results indicate goals of history teaching become contrived under authoritarianism–politicized curriculum marginalizes some groups, textbook authorship and choice is limited, teachers become transmitters of the regime’s agenda resulting in marginalization. This study deduces that two cultures of history teaching emerge–official history in school and unofficial history acquisition that helps maintain a sense of national identity. Keywords: authoritarianism, history teaching, poweren_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleAutoritārisma ietekme uz Latvijas vēstures mācīšanuen_US
dc.title.alternativeEffects of Authoritarianism on the Teaching of Latvian Historyen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record