Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūmiņš, Jurisen_US
dc.contributor.authorCunska, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:38Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:38Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other20236en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4667
dc.description.abstractDemogrāfisko un sociālo faktoru loma iedzīvotāju augstākās izglītības līmeņa veidošanā un attīstībā Latvijā Anotācija Promocijas darba mērķis ir dokumentēt mijiedarbību starp demogrāfiskiem raksturojumiem un augstāko izglītību Latvijā ar uzsvaru uz dzimuma un sociāldemogrāfiskiem aspektiem; un izveidot modeli augstākās izglītības dzīves cikla analīzei. Autore teorētiski izstrādā un adaptē trīs daudzstatusu modeļa specifikācijas augstākās izglītības studiju cikla modelēšanai, un novērtē dzimumu atšķirības studiju ciklos. Tiek aprēķināta iespējamā studējošo skaita dinamika Latvijā vidējā termiņā un secināts, ka studējošo skaits augstākajā izglītībā samazināsies par 18-38%, pieaugs vecāko studentu īpatsvars. Autore sniedz studējošo sociāl-demogrāfiskās un dzimumu struktūras analīzi Latvijā. Pastāv būtiskas atšķirības starp sieviešu un vīriešu studiju ceļiem, un augstākās izglītības sistēma Latvijā sociālā ziņā ir selektīva. Atslēgas vārdi: augstākā izglītība, studējošie, daudzstatusu pārejas modelisen_US
dc.description.abstractRole of demographic and social factors in formation and development of higher education attainment in Latvia Abstract The aim of the thesis is to document the interaction between demographic characteristics and higher education in Latvia with emphasis on gender issues and socio-economic background; and develop a model for analysing the higher education lifecycle. The author theoretically develops and adapts three specifications of multistate life table models for analysis of higher education life-path, assesses gender differences in study cycles. The middle term projections for tertiary enrolment are estimated and the author concludes that enrolment is expected to decrease by 18-38%; proportion of older-age students will decrease. The author provides analysis of student population socio-economic and gender structure in Latvia. Important differences between male and female study paths are observed, and the higher education system in Latvia is socially selective. Key words: higher education, students, multistate life tablesen_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDemogrāfijaen_US
dc.subjectAugstākā izglītībaen_US
dc.titleRole of demographic and social factors in formation and development of higher education attainment in Latviaen_US
dc.title.alternativeDemogrāfisko un sociālo faktoru loma iedzīvotāju augstākās izglītības līmeņa veidošanā un attīstībā Latvijāen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record