dc.contributor.advisor | Krūmiņš, Juris | en_US |
dc.contributor.author | Cunska, Zane | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-01-12T06:49:38Z | |
dc.date.available | 2015-01-12T06:49:38Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 20236 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4667 | |
dc.description.abstract | Demogrāfisko un sociālo faktoru loma iedzīvotāju augstākās izglītības līmeņa
veidošanā un attīstībā Latvijā
Anotācija
Promocijas darba mērķis ir dokumentēt mijiedarbību starp demogrāfiskiem
raksturojumiem un augstāko izglītību Latvijā ar uzsvaru uz dzimuma un sociāldemogrāfiskiem
aspektiem; un izveidot modeli augstākās izglītības dzīves cikla
analīzei. Autore teorētiski izstrādā un adaptē trīs daudzstatusu modeļa specifikācijas
augstākās izglītības studiju cikla modelēšanai, un novērtē dzimumu atšķirības studiju
ciklos. Tiek aprēķināta iespējamā studējošo skaita dinamika Latvijā vidējā termiņā un
secināts, ka studējošo skaits augstākajā izglītībā samazināsies par 18-38%, pieaugs
vecāko studentu īpatsvars. Autore sniedz studējošo sociāl-demogrāfiskās un dzimumu
struktūras analīzi Latvijā. Pastāv būtiskas atšķirības starp sieviešu un vīriešu studiju
ceļiem, un augstākās izglītības sistēma Latvijā sociālā ziņā ir selektīva.
Atslēgas vārdi: augstākā izglītība, studējošie, daudzstatusu pārejas modelis | en_US |
dc.description.abstract | Role of demographic and social factors in formation and development of higher
education attainment in Latvia
Abstract
The aim of the thesis is to document the interaction between demographic
characteristics and higher education in Latvia with emphasis on gender issues and
socio-economic background; and develop a model for analysing the higher education
lifecycle. The author theoretically develops and adapts three specifications of
multistate life table models for analysis of higher education life-path, assesses gender
differences in study cycles. The middle term projections for tertiary enrolment are
estimated and the author concludes that enrolment is expected to decrease by 18-38%;
proportion of older-age students will decrease. The author provides analysis of
student population socio-economic and gender structure in Latvia. Important
differences between male and female study paths are observed, and the higher
education system in Latvia is socially selective.
Key words: higher education, students, multistate life tables | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Demogrāfija | en_US |
dc.subject | Augstākā izglītība | en_US |
dc.title | Role of demographic and social factors in formation and development of higher education attainment in Latvia | en_US |
dc.title.alternative | Demogrāfisko un sociālo faktoru loma iedzīvotāju augstākās izglītības līmeņa
veidošanā un attīstībā Latvijā | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | en_US |