Show simple item record

dc.contributor.advisorRauhvargers, Andrejsen_US
dc.contributor.authorDementjeva, Olgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:46Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other22837en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4713
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractANOTĀCIJA Olgas Dementjevas promocijas darbs pedagoģijas zinātnē vispārīgas pedagoģijas apakšnozarē „Profesionālās vidusskolas audzēkņu konkurētspējas attīstība studijām Eiropas Augstākās izglītības telpā” ir izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes Pedagoģijas nodaļā Dr. chem., LU profesora Andreja Rauhvargera vadībā laika posmā no 2004. gada līdz 2012. gadam. Pētījuma aktualitāti nosaka nepieciešamība palīdzēt skolēniem orientēties Eiropas Savienībās mācību iestāžu daudzveidībā, nodrošināt viņu konkurētspēju Eiropas augstākās izglītības telpā. Pētījuma mērķis ir izpētīt profesionālās vidusskolas absolventa konkurētspējas attīstību studijām, izstrādāt un aprobēt audzēkņa konkurētspējas pilnveides modeli. Teorētiski analītiskā pētījuma rezultātā ir definēta skolas absolventa konkurētspējas Eiropas Augstākās izglītības telpā būtība un struktūra, noteikti tās kritēriji un rādītāji. Pētījuma ietvaros izstrādātā augstākās izglītības iestāžu klasifikācija ir pielāgota Latvijas apstākļiem un ietver ranžēšanas iespējas atbilstoši skolēnu personīgajām vajadzībām Tā uzlabo augstākās izglītības ieguves iespēju apzināšanos un ir izmantojama pedagoģiskajā procesā skolēnu konkurētspējas attīstībai. Uz klasifikācijas pamatā izstrādātais un praksē veiksmīgi pārbaudītais pedagoģiskā procesa modelis skolēnu konkurētspējas attīstībai var tikt plašāk izmantots gan profesionālajās vidusskolās, gan arī vispārizglītojošajās vidusskolās, kuru skolēni gatavojas iestājai augstskolā. Atslēgvārdi: augstākās izglītības iestāžu klasifikācija, Eiropas Augstākās izglītības telpa, sagatavošanās studijām, skolas absolventa konkurētspēja.en_US
dc.description.abstractABSTRACT OF THE PROMOTION THESIS DEVELOPMENT OF VOCATIONAL SECONDARY SCHOOL STUDENTS’ COMPETITIVENESS FOR STUDIES IN THE EUROPEAN AREA OF HIGHER EDUCATION The promotion thesis „Development of Vocational Secondary School Students’ Competitiveness for Studies in the European Area of Higher Education” in the field of general pedagogy of pedagogical science has been worked out by Olga Dementjeva under the supervision of Dr. chem. Professor Andrejs Rauhvargers at the Department of Pedagogy of the Faculty of Education, Psychology and Art in the University of Latvia from 2004 till 2012. The topicality of research has been determined by the necessity to support prospective students’ orientation in a variety of education institutions of the European Union and ensure their competitiveness in the European Area of Higher Education. Aim of the research is to analyze development of vocational secondary school students’ competitiveness for studies in the European Area of Higher Education, work out and approbate the model of improvement of pupils’ competitiveness. As a result of the theoretical analysis and empirical study, students’ competitiveness and its structure have been defined, and criteria and indicators of students’ competitiveness have been determined. The classification of European higher education institutions worked out in the present promotion thesis that is relevant to Latvia’s circumstances, includes opportunities of ranking higher education institutions in accordance with students’ individual needs and improves awareness of opportunities of obtaining a higher education degree is used in the pedagogical process for the development of students’ competitiveness. The model of the pedagogical process for promotion of students’ competitiveness worked out on the basis of the developed classification and validated in practice could be widely used not only in vocational schools but also in general secondary schools, supporting students during their preparation for entering higher education institutions. Keywords: classification of higher education institutions, European Area of Higher Education, students’ competitiveness.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectIzglītība, pedagoģija un sportsen_US
dc.titleProfesionālās vidusskolas audzēkņu konkurētspējas attīstība studijām Eiropas Augstākās izglītības telpāen_US
dc.title.alternativeDevelopment of Vocational Secondary School Students Competitiveness for Studies in the European Area of Higher Educationen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record