• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Ķīmijas fakultātes studentu noslēguma darbi / Faculty of Chemistry - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolotāju uzdoto jautājumu veidi bioloģijas un ģeogrāfijas mācību stundās

Thumbnail
View/Open
300-71569-Buzoka_Lina_lb14128.pdf (1.089Mb)
Author
Bužoka, Līna
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Birziņa, Rita
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba mērķis ir gadījuma pētījumā izpētīt bioloģijas un ģeogrāfijas mācību stundās uzdoto jautājumu veidus un dziļumu, pamatojoties uz Blūma taksonomiju. Veikta zinātniskās literatūras analīze par jautājumu veidiem un to izziņas līmeņiem. Gadījuma pētījumā izstrādāti un aprobēti mācību stundu plāni ar dažādu izziņas līmeņu un veidu jautājumiem. Noskaidrots, ka dažādu izziņas līmeņu jautājumu uzdošana mācību stundu laikā palīdz skolēniem labāk izprast tematu un apgūt jaunas zināšanas. Ģeogrāfijas mācību līdzekļu kontentanalīzē noskaidrots, ka jautājumu izziņas līmenis ir vairāk orientēts uz zināšanu apguvi nevis uz to lietošanu jaunās situācijās.
 
The aim of the study is to investigate the types and depths of biology and geography lessons in a random study based on Bloom's taxonomy. Analysis of scientific literature on question types and their cognitive levels. The case study developed and approbated lesson plans with different cognitive levels and types of questions. It has been found that asking different cognitive levels during lessons helps pupils to better understand the topic and acquire new knowledge. The content analysis of geography teaching aids found that the level of cognition of issues is more focused on knowledge acquisition rather than on their use in new situations.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47235
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (ĶF) / Bachelor's and Master's theses [1583]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV