Matemātikas programma 5. - 6. klasei vēsturiskā aspektā
Author
Titova, Anželika
Co-author
Latvijas Universitāte. Ķīmijas fakultāte
Advisor
Mencis, Jānis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Matemātikas programma 5. – 6. klasei vēsturiskā aspektā. Titova A., darba vadītājs Asoc.prof. J. Mencis. Bakalaura darbs, 54 lappuses, 11 attēli, 19 tabulas, 27 literatūras avoti. Latviešu valodā. Bakalaura darba “Matemātikas programma 5. – 6. klasei vēsturiskā aspektā” mērķis ir izpētīt skaitļu sistēmu vēsturisko attīstību un hierarhijas izkārtojumu un, balstoties uz iegūtam zināšanām, izstrādāt mācību programmu 5. klasei, kā arī ieteikumus, turpinot satura apguvi 6. klasē. Lai sasniegtu darba mērķi, bakalaura darba ietvaros tika veikta jaunā un vecā pamatizglītības standarta salīdzināšana un literatūras, kas saistīta ar skaitļa jēdzienu un tā attīstības vēsturi, izpēte. Lai izstrādātu mācību programmu tika pētīta literatūra par programmas veidošanu un dažādi jau eksistējošie programmas paraugi. Darba ietvaros tika veikta programmas fragmenta aprobācija skolā, 5. klasē. Aprobācijas procesā tika dabūtas dažas atziņas par likumsakarībām matemātikā no skolēnu puses, kas liecina par programmas efektivitāti. Darba izstrādes laikā, tika veikta skolotāju, kas strādā ar pamatskolas posma skolēniem, aptauja, lai aktualizētu šī bakalaura darba mērķi. Historical aspect of the 5th – 6th grade mathematics curriculum. Titova A., supervisor Asoc.prof. J. Mencis. Bachelor thesis, 54 pages, 11 images, 19 tables, 27 literary sources. In Latvian. The aim of the “Historical aspect of the 5th, 6th grade mathematics curriculum” bachelor thesis is to study the historical development of the numerical systems, it’s hierarchical layout and, based on the acquired knowledge, develop the curriculum for the 5th grade, as well as the recommendations for studying in the 6th grade. In order to achieve the aim of the work, the comparison of the new and old basic education standards was made, as well as study of literature related to the concept of the figure and its development. Education program design literature and various existing program examples were studied to develop this curriculum. Within the framework of the bachelor thesis, some part of the program was tried out within the students of the 5th grade, which gave some positive feedback from the students, thus indicating the effectiveness of the program. A survey of teachers working with primary school students was carried out to actualize the goal of this thesis.