CLIL izmantošana lingvistiskās kompetences attīstīšanai pamatskolā
Author
Skutele, Aija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Farneste, Monta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Kompetencēs balstīta mācīšanās un mācīšana ir kļuvusi par neatņemamu mācību procesa sastāvdaļu, tāpēc ir svarīgi angļu valodas kā svešvalodas stundās iekļaut situācijas, kas pietuvinātas reālajai dzīvei. Tā kā CLIL ir daļa no kompetenču pieejā balstīta mācību satura un kļūst arvien populārāka metode jau pamatskolas līmenī, maģistra darba mērķis ir noskaidrot, kā ar CLIL palīdzību var attīstīt skolēnu lingvistisko kompetenci pamatskolā 5. klasē. Darbā tika izmantotas gan teorētiskās, gan empīriskās metodes. Tika iekļautas aptaujas angļu valodas skolotājiem, intervijas ar jomas speciālistiem, dokumentu analīze, kā arī testi 5. klases skolēniem. Pētījuma rezultāti parāda, ka pamatskolas līmeņa skolēni labprāt piedalās CLIL stundās, kā arī šīs stundas palīdz pilnveidot skolēnu lingvistisko kompetenci. Competency-based teaching and learning has become an integral part of the learning process; therefore, it is important to incorporate real-life situations in EFL lessons. As CLIL is a part of competency-based curriculum and becomes more popular already at primary level, the goal of the Master Thesis was to explore how using CLIL in English lessons in form 5 helps to develop learners’ linguistic competence at basic school. The research methods applied were theoretical and empirical ones. The data collection tools were the surveys for EFL teachers, interviews with field specialists, documentary research and tests for learners in form 5. The results of the research show that learners at basic school level enjoy CLIL lessons as well as these lessons help to develop their linguistic competence.