Anitācijas žanra leksiskais komponents
Author
Tolkačova, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ir veltīts grāmatu anotāciju salīdzinošai-aprakstošai analīzei un grāmatu anotāciju salīdzinājumam , kas atklāj nozīmīgas atšķirības dažādos vēstures periodos publicētās klasiskos literatūras darbos. Pirmajā nodaļā tiek apskatīta anotāciju izpratne, tās veidi, klasifikācija, ieteikumi, reklāmas aspekti, kā arī atslēgvārdu nozīme anotācijā. Otrajā nodaļā tiek veikta aprakstoša un savstarpēji salīdzinoša anotācijas analīze izvēlēto klasisko tekstu grupās. Darbs būs interesants speciālistiem pa izziņu literatūras salikšanu, kas ir veltīta anotēšanai, anotāciju autoriem un filologiem, kas studē anotāciju tekstus to dinamikas aspektā argumentējošas variēšanas, kā arī viss interesējošās ar anotāciju izmaiņu tendenci pie mākslas tekstiem pagaidu perspektīvā. Bachelor's work is devoted to the comparative and descriptive analysis of annotations to the works of classical literature published in different historical periods. Its purpose is to identify, characterize and show the differences in the lexical component of the genre of annotations to the texts of classical and modern literature which are included in the literary canon. The first Chapter discusses the concepts of annotation, its varieties, classification, recommendations for the preparation of annotations and the advertising aspect of the genre, as well as the role of keywords in the annotation. In the second Chapter, on the basis of the lexical component conducts a descriptive, comparative analysis of the annotations of the selected group of texts. The work will be useful to specialists in the preparation of reference books which are devotes on annotation, annotation authors and philologists who study texts of annotations in the aspect of the dynamics of their argumentative variation, as well as all those interested in the trend of changing annotations to literary texts in the time perspective.