Semantisko un pragmatisko paņēmienu lietojums banku un finanšu diskursā
Author
Krjučkova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Roziņa, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienas mārketings tiek izmantots ikvienā uzņēmējdarbības darbības jomā, sākot no tādam nozarēm kā smagā rūpniecība, piemēram, ķīmiskā un automobiļu rūpniecība līdz pat tādām pakalpojumu nozarēm kā izglītība. Kad ekonomika piedzīvo lēnās izaugsmes periodu, saspringtā konkurence finanšu pakalpojumu tirgū veicina mārketinga stratēģiju izmantošanu komercbankās. Šajā bakalaura darbā ir apskatīta semantisko un pragmatisko stratēģiju īstenošana profesionālajā banku diskursā, pētot leksisko vārdkopu izmantošanu hipotekāro aizdevumu piedāvājumu aprakstos. Semantiskie un pragmatiskie paņēmieni tiek pētīti, lai redzētu, kā tiek veidota vārdu nozīme mārketinga komunikācijā komercbanku jomā, un noskaidrotu, vai nozīme ir radīta vienā vai divos valodas līmeņos. Šajā darbā primārā pētniecības metode izmantota leksiskā analīze, kā arī tiek izmantota funkcionālā analīze, lai analizētu pragmatisko stratēģiju īstenošanu. Šīs izpētes rezultāti liecina, ka nozīme profesionālajā diskursā tiek radīta semantiskā līmenī, tomēr situācijas konteksts var ietekmēt mērķa auditoriju netiešās nozīmes līmenī. Nowadays, Marketing has infiltrated every field of business activity from heavy industries such as chemical and automotive industries to service industries such as education. When the economy experiences the period of the slight expansion, the tight competition in the financial services market contributes to the use of marketing strategies by the commercial banks. The present paper investigates the implementation of the semantic and pragmatic strategies in the professional discourse in the banking field, studying the use of lexical collocations in the mortgage loan offer descriptions. The semantic and pragmatic strategies are being studied to see the way the meaning is created in marketing communication in the commercial banking field and find out whether the meaning is created at one or two levels of language. The primary research method is lexical analysis, the functional analysis is applied to see the pragmatic strategies’ implementation. The results of the present research indicate that the meaning in the professional discourse is created on the semantic level, however, the context of the situation may affect the target audience on the additional level of implied meaning.