• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • Deutsch 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Einloggen
Dokumentanzeige 
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
  •   DSpace Startseite
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • Dokumentanzeige
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Izmaiņas Japānas izglītības sistēmā Meidži periodā

Thumbnail
Öffnen
306-72015-Panfilova_Darja_dp16039.pdf (1.291Mb)
Autor
Panfilova, Darja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Haijima, Agnese
Datum
2019
Metadata
Zur Langanzeige
Zusammenfassung
Viena no nozīmīgām reformām, kuras Japānas valdība bija veikusi Meidži periodā, bija jaunas izglītības sistēmas izveidošana. Tas nenotika uzreiz. Izglītības reformas tika pieņemtas visa Meidži perioda laikā. Šī darba mērķis ir aplūkot izglītības sistēmas veidošanu, un kā tā bija mainījusies vairāku faktoru ietekmē. Izglītības sistēma ir attīstītas valsts pamats. Pirms Meidži perioda japāņu izglītība bija balstīta un sociālo klašu iedalījumu. Tomēr jaunai valdībai izdevās centralizēt un standartizēt to. Japānas izglītības sistēmas attīstībā bija divi periodi: liberālais un nacionālistiskais. Visas reformas bija veiktas saskaņā ar valsts mērķiem un ideoloģiju. Pat ja valdības uzskati mainījās, viena lieta palika nemainīga: Meidži periodā izglītība bija pieejama jaunai paaudzei.
 
One of the most important reforms that the Japanese government had made during Meiji period was the creation of a new educational system. It did not happen at once. Educational reforms were accepted throughout Meiji period. The aim of this report is to analyze the development of the education system and how it has changed due to several factors. The education system is the basis of a development country. Before Meiji period, Japanese education was based on the division of social classes. However, the new government managed to centralize and standardize the new education system. There were two periods in the development of Japanese education system: liberal and nationalistic. All reforms were carried out in accordance with national goals and ideology. Even if the government’s views hanged, one thing remained constant: in Meiji period, education was available for new generation.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47619
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6782]

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV
 

 

Stöbern

Gesamter BestandBereiche & SammlungenErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagwortenDiese SammlungErscheinungsdatumAutorenTitelnSchlagworten

Mein Benutzerkonto

Einloggen

Statistik

Benutzungsstatistik

University of Latvia
Kontakt | Feedback abschicken
Theme by 
@mire NV