Liecības par atombumbas izraisīto traģēdiju Nagasaki Hajaši Kjoko darbos
Author
Selezņovs, Ņikita
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Haijima, Agnese
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs “Liecības par atombumbas izraisīto traģēdiju Nagasaki (1945) Hajaši Kjōko (1930-2017) darbos” ir veltīts atombumbu traģēdijas izpētei, lūkojoties caur autores darbu prizmu. Šī tēma tika izvēlēta saistībā ar salīdzinoši neseno Hajaši nāvi 2017. gadā, kā arī atomieroču izmantošanas bīstamības tēmas pieaugošo nozīmi. Šī darba galvenais mērķis ir izpētīt, kā atombumbu katastrofa ietekmēja Hajaši dzīvi, kā arī viņas personīgo autorstilu, ar kura palīdzību viņa pauž savus pārdzīvojumus un kritiku attiecībā uz atomenerģijas izmantošanu visā pasaulē. Pirmajās trijās nodaļās ir pētīta tieši Kjōko Hajaši un viņas darbi, meklējot sakarības starp autores darbiem un dzīvi. Ceturtajā nodaļā tiek pētīti japāņu autori Tamiki Hara un Joka Oto kā iespējamie literārie Kjōko Hajaši priekšteči, kuru darbi varēja ietekmēt viņas tēmu izvēli un viņas izveidoto autorstilu. The Bachelor Thesis "Evidence of Tragedy in Nagasaki Caused by the Atomic Bomb in Works of Hayashi Kyoko" is dedicated to the study of atomic tragedy through the prism of the author's works. This topic was chosen due to recent death of Hayashi in 2017, as well as due to the increasing revelance of the topic of the danger of the use of atomic weapons. The main objective of this work is to study the effect of atomic catastrophe on the life of Hayashi, as well as her personal author's style, through which she transfers her experiences and criticisms of the use of atomic energy throughout the world. The first three chapters explore Kyoko Hayashi and her works directly, looking for the relationship between the works and the author’s personal biography. The fourth chapter explores the Japanese authors Tamiki Hara and Yoka Oto as possible literary predecessors of Kyoko Hayashi, whose works could have an impact on the themes chosen by her and the author’s style she has created.