Latvijas Universitātes un Tallinas Universitātes krievu studentu piedalīšanās Latvijas un Igaunijas informatīvajā telpā
Author
Garvey II, Edward James
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Druviete, Ina
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darbā tiek prezentēta jauna perspektīva par krievu studentu integrāciju Igaunijā un Latvijā, izvērtējot veidus, kādos viņi piedalās un tiek iesaistīti igauņu un latviešu valodas informācijas vidē. Padomju Savienības sabrukums izraisīja milzīgas pārmaiņas abu valstu sabiedrībā, un universitāšu studenti ir vieni no pirmajiem šo valstu iedzīvotājiem, kuri pilnībā izauguši, socializējušies un tapuši izglītoti atjaunotās neatkarības laikā. Darbā ir izmantota zinātniskā literatūra par nacionālo identitāti, informācijas vidi, kā arī sociolingvistisko un etnokulturālo situāciju Latvijā un Igaunijā. Tāpat, tika veiktas intervijas ar krievu studentiem Tallinas Universitātē un Latvijas Universitātē, lai parādītu līdzības un atšķirības viņu līdzdalībā dažādās informācijas vidēs, kā arī viņu pašnoteikšanās un nacionālās identifikācijas veidos. Darba autors argumentē, ka krievu studenti Latvijā ir labāk integrēti Latvijas sabiedrībā nekā krievu studenti Igaunijā, lai gan abās valstīs tie ir radījuši un attīstījuši vietu pašidentificēšanās telpā savām transnacionālajām identitātēm. This thesis offers a perspective on the integration of Russian students in Estonia and Latvia by examining the ways in which they participate in the Estonian and Latvian language information environments. The fall of the Soviet Union brought about a time of huge societal change, and university students now are the first people to have grown up, been socialized, and been educated in the time of restored independence. This article uses previous scholarship on national identity, information environments, the sociolinguistic situation in Estonia and Latvia, the ethnocultural situation in Estonia and Latvia, and qualitative interviews with Russian students at Tallinn University and the University of Latvia to show similarities and differences in the their participation in various information environments, as well as patterns of self- and national-identification. Here, I argue that Russian students in Latvia are better integrated into Latvian society than Russians in Estonia, although both have carved out space for transnational identities in their own self-identification.